اطفای پرچالش حریق در بازار نیم‌آورد اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از وقوع آتش‌سوزی در یک کارگاه طلاسازی در طبقه دوم سرای حکیم واقع در بازار نیم‌آورد اصفهان و اطفای به موقع آن توسط عوامل آتش‌نشانی خبر داد.

ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه امروز ۲۲ آذرماه، وقوع حریق در یک کارگاه طلاسازی در سرای حاج کریم واقع در بازار نیم‌آورد اصفهان، به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به موقعیت خطیر منطقه و بازار، ایستگاه‌های شماره ۹ ،۱۷،۱۴و ۴ آتش‌نشانی اصفهان به طور همزمان اکیپ‌های خود را به محل حادثه اعزام کردند.

وی افزود: عوامل آتش‌نشانی ظرف مدت ۴ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و با اقدام سریع خود، حریق را اطفای کامل نمودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام سد معبر توسط برخی کسبه و پیامدهای آن در کاهش امکان امدادرسانی، تصریح کرد: متأسفانه علی رغم اخطارهای قبلی و موارد اعلام شده به بازاریان در خصوص پیامدهای سد معبر در بازار، به دلیل وقوع این تخلف، به غیر از یک مدل از خودروهای آتش‌نشانی، سایر خودروهای امدادی امکان ورود به بازار را پیدا نکردند و خودروهای وارد شده نیز به دلیل سد معبر در میانه راه، متوقف شدند.

مطلبی با اشاره به وجود خطر بالقوه در این قسم کارگاه‌ها و ضرورت اطفای فوری حریق‌های احتمالی، خاطرنشان کرد: در کارگاه‌های طلاسازی از وسایلی مانند کپسول‌های هوا، گاز مایع و مواد آتش‌زا استفاده می‌شود و خطر انفجار را در پی دارد از این رو، رفع سد معبر و افزایش خودایمنی در این مکان‌ها امری ضروری است.

وی گفت: با وجود مکاتبات قبلی و پیگیری‌ها و جلسات متعدد با اصناف و طرح موضوع در ستاد مدیریت بحران، متأسفانه مشکل سد معبر در این مناطق هنوز برطرف نشده و اگر مجدداً حادثه‌ای به این شکل رخ دهد، رسیدن به محل حادثه با چالش جدی مواجه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر چه این حادثه با حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی به سرعت مهار شد اما نباید فراموش کرد که احتمال وقوع آتش‌سوزی در بازار بسیار بالاست و اگر به سرعت کنترل نشود، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

مطلبی به ضرورت تجهیز این اماکن به امکانات لازم به منظور ایجاد ایمنی حداقلی در هنگام وقوع خطر اشاره کرده و گفت: متأسفانه موضوع خودایمنی در سراها و تیمچه‌های بازار رعایت نمی‌شود و واحدهای صنفی به تجهیزات ضروری مانند کپسول آتش‌نشانی سالم مجهز نیستند.

وی با بیان اینکه با برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، به نقطه مشترکی با بازرسی اصناف رسیده‌ایم و در روزهای آینده بازرسی‌ها شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مغازه در بازار اصفهان وجود دارد که باید ضمن همکاری با بازرسان، حداقل شرایط ایمنی در آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 541657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.