حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

با شکست مجدد سطح ۵۰ هزار دلار و تثبیت شدن در زیر این سطح می‌توان پیش بینی کرد که روند نزولی بیت کوین تا سطوح پایین‌تر ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌شود در مرحله اول تا سطح ۴۰ هزار دلار اصلاح کند در صورت بازگشت به بالای ۵۰ هزار دلار مجدد احتمال صعودی شدن روند را خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پست سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

·:BTCحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفتبیت‌کوین ۴۸ هزار ۷۸۸ دلار.

·:ETHحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفتاتریوم ۳ هزار و ۹۸۸ دلار.

· BNBحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: بایننس‌کوین ۵۵۱ دلار ۷۹ سنت.

· ADAحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: کاردانو ۱ دلار ۳۰ سنت.

· DOGEحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: دوج‌کوین ۱۶ سنت.

· XRPحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: ریپل ۸۲ سنت.

· DOTحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: پولکادات ۲۸ دلار ۰۳ سنت.

· SOLحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: سولنا ۱۶۴ دلار ۶۳ سنت.

· SHIBحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: شیبا اینو ۰۰۰۰۳۴/. دلار.

· Avalancheحمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت: اوالانچ ۸۴ دلار ۸۲ سنت.

مواردی مانند: تتر(Tether)، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

با شکست مجدد سطح ۵۰ هزار دلار و تثبیت شدن در زیر این سطح می‌توان پیش بینی کرد که روند نزولی بیت کوین تا سطوح پایین‌تر ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌شود در مرحله اول تا سطح ۴۰ هزار دلار اصلاح کند در صورت بازگشت به بالای ۵۰ هزار دلار مجدد احتمال صعودی شدن روند را خواهیم داد. در حال حاضر سناریو روند نزولی با کندل قرمز و بزرگ امروز بیشتر مد نظر است.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۸ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

· (Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

· (Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

· (Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

· (Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

· (Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

دامیننس

حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

· دامیننس بیت کوین: ۴۱.۰۹%

· دامیننس اتریوم: ۲۱.۳۰%

· دامیننس بی ان بی: ۴.۱۳%

· دامیننس تتر: ۳.۳۰%

· دامیننس سولنا: ۲.۳۰%

· دامیننس کاردانو: ۱.۹۶%

· دامیننس ریپل: ۱.۷۳%

· دامیننس پولکادات: ۱.۲۷%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

شورای فدراسیون روسیه کارگروهی را در مورد مقررات کریپتو تشکیل می‌دهد

شورای فدراسیون قانونگذار روسیه در حال تشکیل یک گروه کاری است که انتظار می‌رود مقررات جامعی را برای ارزهای دیجیتال پیشنهاد کند. مقامات چندین وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و همچنین اعضای صنعت در حال گسترش رمزنگاری کشور به این نهاد خواهند پیوست.

شورای فدراسیون مقررات جدید برای ارزهای دیجیتال در روسیه تهیه می‌کند

شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه، در حال ایجاد یک گروه کاری متشکل از کارشناسان است تا وظیفه تدوین مقررات اضافی برای فضای رو به رشد کریپتو روسیه را بر عهده بگیرند. ارزهای دیجیتال اکنون فقط تا حدی از طریق قانون «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» تنظیم می‌شوند و مقامات نیاز به اتخاذ قوانین بیشتری را برای پوشش جنبه‌های مختلف مانند گردش و مالیات تشخیص داده‌اند.

علاوه بر قانونگذاران، این گروه شامل نمایندگانی از وزارت دارایی، وزارت توسعه اقتصادی، ناظر مالی روسیه، Rosfinmonitoring، وزارت توسعه دیجیتال، خدمات مالیاتی فدرال، بانک روسیه و سازمان‌های مجری قانون خواهد بود. به نقل از فورکلاگ، نیکلای ژوراولف (Nikolai Zhuravlev)، نایب رئیس شورای فدراسیون در انجمن فینوپولیس ۲۰۲۱ اعلام کرد که اعضای صنعت ارزهای دیجیتال نیز دعوت خواهند شد.

ژوراولف در طول شرکت خود در رویدادی که به فناوری‌های نوآورانه مالی اختصاص داشت، خاطرنشان کرد که استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع است. اما سپس او همچنین اظهار داشت که آیا سایر عملیات با کوین‌های دیجیتال باید ممنوع شود یا خیر، سوالی دشوار و قابل بحث است.

طبق بیانیه قبلی معاون اول کمیته بودجه و بازارهای مالی شورای فدراسیون، النا پرمینووا (Elena Perminova)، این مجلس در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل حضور ارزهای دیجیتال در بازار مالی روسیه است. پرمینووا ماه گذشته گفت که مجلس در نظر دارد “به طور جدی به این موضوع رسیدگی کند.”

در اواخر نوامبر، مجلس سفلی مجمع فدرال روسیه، دومای ایالتی، فاش کرد که در حال تشکیل یک گروه کاری متشکل از قانونگذاران است که سعی خواهند کرد به سوالات برجسته مربوط به مقررات ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در فدراسیون روسیه پاسخ دهند.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی پارلمانی در آن زمان اعلام کرد که این گروه اولین جلسات خود را در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد. اعضای آن تلاش خواهند کرد تا موضوعات مرتبط با رمزنگاری مانند قانونی کردن استخراج و وضع مالیات برای دارایی‌ها و سودهای کریپتو را روشن کنند.

حجم معاملات شبکه بیت کوین به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید

بر اساس تازه‌ترین اطلاعاتی که پلتفرم تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode) منتشر کرده است، حجم تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح طی یک ماه گذشته رسیده است و دلیل آن احتمالاً به پایان رسیدن رالی سالانه این ارز می‌باشد.

عملکرد بیت کوین در بازار

دلیل اصلی کاهش فعالیت و حجم معاملات بیت کوین به احتمال زیاد به عملکرد منفی این دارایی در بازار مرتبط می‌شود. بیت کوین از ماه گذشته تاکنون ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در پایین‌ترین نقطه قیمت ماه دسامبر (اواسط آذر تاکنون)، بیت کوین با افت ۳۸ درصدی معامله می‌شد. تحلیلگران بر این باورند که ممکن است روند بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک تغییر چندانی نکند ولی چشم انداز بازار در درازمدت را صعودی می‌بینند. پیش از این، بیت کوین به زیر خط روند ۱۴۰ روزه خود سقوط کرده بود که به عنوان حمایتی قوی برای روندی عمل می‌کرد که از ماه جولای (تیر ماه) شروع شده بود.

به دنبال شیوع سویه جدید کرونا و افزایش قرنطینه‌ها در سراسر جهان، ریسک‌های مالی به شدت افزایش یافت که به نوبه خود بر عملکرد قیمت بیت کوین و شرایط کلی بازار تأثیر گذار بود. بازارهای مالی و دارایی‌های سنتی در حال حاضر با بهبودی جزئی مواجه شده اند. این واقعیت نشان می‌دهد که احتمالاً سرمایه‌گذاران ریسک‌های موجود در بازار را بیش از حد برآورد کرده‌بودند. با خروج تعداد زیادی از معامله‌گران خرد از بازارهای مالی، میزان فعالیت و حجم معاملات در یک زنجیره نیز کاهش می‌یابد که برای بازار قبل از تعطیلات کریسمس چیز جدیدی نیست. به طور معمول، بازارهای مالی سنتی نیز افت حجم زیادی را در روزهای پایانی سال گزارش می‌کنند.

سال ۲۰۲۲ برای بخش گیمفای چگونه خواهد بود؟

از آنجایی که NFT ها چند ماه پیش طوفان بازار را به خود اختصاص دادند، انبوهی از کاربران خرد و سرمایه گذاران و همچنین پروژه‌های رمزارزی توسط هنرمندان، ورزشکاران، افراد مشهور و میلیاردرهای مشهور، از Kings of Leon و Eminem، تا Jack ارائه شدند.

NFT ها به‌عنوان دارایی‌های نادر، غیرقابل تعویض و منحصربه‌فرد، می‌توانند اساساً هر چیزی را در بلاک چین نشان دهند ، از هنر دیجیتال و داده‌های شخصی گرفته تا آیتم‌های درون بازی و سرزمین مجازی. جالب اینجاست که حتی رئیس بخش رمزارزی ویزا اخیراً NFTها را به دلیل توانایی آنها در "ساختن رمزارزها" و تعامل با افراد خارج از صنعت تحسین کرده است.

ظهور بازی‌ها برای کسب درآمد و GameFi

با محبوبیت فزاینده راه‌حل‌هایی مانند Axie Infinity، Splinterlands و Alien Worlds، این بخش بازار از روزهای اولیه خود به شدت تغییر کرد، زمانی که Crypto Kitties اساساً تنها بازی P۲E بود که توانست پایگاه کاربران مناسبی را جذب کند و بازی بلاک چین چیزی است که NFT ها را به سطح بعدی رساند. به جای اینکه صرفاً به عنوان دارایی مورد علاقه دلالان و کلکسیونرها خدمت کنند، اکنون میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان از NFT به طور فعال برای بهبود تجربه بازی خود استفاده می‌کنند.

به عنوان بخش داغ بازار، GameFi فرصتی عالی برای کاربران فراهم می‌کند تا از طریق فعالیت‌های محبوب DeFi (به‌عنوان مثال، فارمینگ، سرمایه‌گذاری، وام‌دهی) کسب درآمد کنند و از ابعاد همه جانبه لذت ببرند. همه این‌ها با NFT‌ها ترکیب می‌شوند، که این راه‌حل‌ها برای گسترش قابلیت‌های اکوسیستم خود، ایجاد مدل‌های توکنومیک و کسب‌وکار پایدار و ایجاد انگیزه درگیر شدن بازیکنان، پیاده‌سازی می‌کنند.

به همین دلیل، تعجب آور نیست که ببینیم، در حالی که دارایی‌های P۲E ۲۵ میلیارد دلار از ۲.۳ تریلیون دلار اقتصاد کریپتو را تشکیل می‌دهد، ۵۷ درصد از ۱۹۷ سازنده بازی‌های ویدئویی مورد بررسی در ایالات متحده و بریتانیا با ۵۸ درصد، بیشترین علاقه را به GameFi دارند. بیان می‌کند که آنها شروع به استفاده از فناوری بلاک چین برای راه حل های خود کرده‌اند.

۲۰۲۲ می‌تواند یک سال عالی دیگر برای GameFi باشد درست مانند امسال، سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) باید برای بخش بازی‌های بلاکچین و گیم فای هیجان انگیز باشد. در سال آینده، شاهد پیوستن تعداد فزاینده ای از کاربران، شرکت‌ها و افراد سرشناس به این فضا خواهیم بود، همچنین پروژه‌های خلاقانه تری برنامه‌های خود را در بلاکچین راه اندازی خواهند کرد.

در این میان، پروژه‌های غیرمتمرکز و غول‌های فناوری مانند فیسبوک رسماً جنگی را برای تسخیر فضای متاورس آغاز کرده‌اند. به همین دلیل، در سال ۲۰۲۲ نیز شاهد ابتکارات و پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه خواهیم بود. پروژه‌های بلاک چین از هیاهوی دنیای مجازی برای جذب کاربران بیشتر از عموم استفاده می‌کنند، راه‌حل‌های آن‌ها را دقیق تنظیم می‌کنند و روشن می‌کنند که چرا یک معماری متمرکز است.

نقشه بازار رمزارزها

حمایت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت

منابع: آکادمی هلاکویی، یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال. coin۳۶۰.com

کد خبر 541615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.