«بود نبود، بودگار بود» در عمارت سعدی

خانه ادبیات مستقل افغانستان وابسته به مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان ویژه برنامه «بود نبود، بودگار بود» را به مناسبت شب یلدا برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویژه برنامه «بود نبود، بودگار بود» از سوی خانه ادبیات مستقل افغانستان وابسته به مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان و به مناسبت گرامیداشت جشن شب یلدا در عمارت تاریخی سعدی اصفهان برگزار می‌شود.

این برنامه شامل مشاعره، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، نقالی، قصه‌گویی افغانستان، موسیقی سنتی افغانستان و ایران، فال حافظ، مسابقه و همچنین نمایشنامه‌خوانی است.

کارشناس ادبی برنامه «بود نبود، بودگار بود» لیلا حیدرنیای راد است و میزبانی وی را رهان پارسی به عهده دارد.

شب یلدا که در حقیقت نماد باور شکست تاریکی توسط نور است در کشوری مانند افغانستان که سال‌هاست سختی جنگ و گریز، اشغال، سلطه، تحجر و تروریست را تنها به امید رسیدن به روزگاری بهتر تحمل کرده است، دیگر مانند همسایگانش آدابی تزئینی نیست بلکه این شب ساعاتی برای مرور گذشته عبرت‌آموز از زبان راویان ریش سفید خانواده‌ها و لحظاتی برای دعای برای روزهای بهتر است.

شب نشینی، گوش دادن به قصه‌هایی که بزرگان خانواده برای کودکان بازگویی می‌کنند، مصرف آذوقه‌هایی که بانوان خانه در فصل پر بار آن‌ها را ذخیره کرده‌اند و پذیرایی از حاضرین با انواع خشکبار و میوه‌های تازه مانند «انار» از رسوم مشترک برگزاری شب یلدا در افغانستان است.

ویژه برنامه «بود نبود، بودگار بود» پنجشنبه _۲۵ آذرماه_ ساعت ۱۷ در عمارت تاریخی سعدی اصفهان، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

کد خبر 541609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.