ترغیب به مطالعه از راه فرهنگ‌سازی به شیوه‌های نوین

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ مطالعه را آشنایی جامعه با اثربخشی نقش مطالعه در پیشرفت و به موفقیت رساندن افراد دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، زهرا شیخی درباره ضرورت فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه و آگاهی بخشی، آموزش و کسب مهارت‌های لازم، اظهار کرد: موظف هستیم از راه‌های مختلف، مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند کنیم، به‌گونه‌ای که مضاف بر مطالعه دروس مدارس و دانشگاه آثار غیر درسی هم بخوانند.

وی با اشاره به این‌که با این شیوه می‌توانیم چشم‌اندازی افتخارآفرین برای آینده جامعه متصور باشیم، افزود: به واقع راه پیشرفت جامعه از مسیر آگاهی و بینش درست در سایه آموزش دقیق و صحیح می‌گذرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ مطالعه را آشنایی جامعه با اثربخشی نقش مطالعه در پیشرفت و به موفقیت رساندن افراد دانست و عنوان کرد: هر عقل سلیمی به دنبال کسب مهارت، یادگیری و شناخت درست راه‌های رسیدن به موفقیت بوده و قطعاً اولین راه مطالعه منابع دقیق علمی است.

شیخی با بیان اینکه اصفهان از دیرباز همیشه مورد توجه فیلسوفان و دانشمندان جهان بوده است، گفت: این استان از لحاظ شاخص‌های فرهنگی همیشه در رتبه‌های اول بوده است و همه مردم ایران و جهان، مردم اصفهان را دارای فرهنگ و با اصالت می‌دانند.

وی با بیان این‌که این شناخت مرهون فرهنگ مطالعه و حفظ ارزش‌های مردم این سرزمین است، ادامه داد: به نظرم برای ترغیب بیشتر به مطالعه به منظور انتقال این فرهنگ به نسل جوان، قطعاً فرهنگ‌سازی به شیوه‌های نوین و به‌روز بسیار راهگشاست. از این رو نمایشگاه مجازی کتاب در روزهایی که نگران انتقال بیماری کرونا هستیم حائز اهمیت است.

به گزارش ایمنا، اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 541592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.