لزوم سند دار کردن اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به تعهد وزارتخانه جهاد کشاورزی سنددار کردن اراضی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید به اراضی کشاورزی هویت بخشیده و سند آن را به نام مالکان (کشاورزان) بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد مرادمند امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، با اشاره به ظرفیت روستاها و لزوم ارتقای سطح توانمندی‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت، اظهار کرد: سلامت و امنیت غذایی مهمترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود. قرارگاه امنیت غذایی در استان‌ها تشکیل شده است و در این راستا رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی بعضی از مسئولیت‎‌ها را عهده‌دار شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خشکسالی گریبانگیر بخش کشاورزی شده است و از نظر تأمین منابع آبی با مشکلات زیادی مواجه هستیم، افزود: علی‌رغم اینکه عمده مسائل و مشکلات مربوط به کم آبی است، اما مردم بیکار ننشسته و سعی کردند خود را با شرایط کم آبی سازگار کنند، هر چند از ۲۰ سال قبل تاکنون به طور مستمر شاهد کسری منابع آبخوان‌ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت، گفت: تغییر الگوی کشت جنبه‌های مختلفی دارد و بعضی از زیرساخت‌های مورد نیاز آن باید تأمین شود، البته اصفهان توانسته تغییر الگوی کشت خود را انجام دهد. متأسفانه اراضی کشاورزی هویت‌دار نیست و به راحتی خرید و فروش می‌شود و در این میان متضرران اصلی کسانی هستند که در آن محدوده باقی مانده‌اند.

مرادمند با بیان اینکه با توجه به تعهد وزارتخانه جهاد کشاورزی سنددار کردن اراضی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید به اراضی کشاورزی هویت بخشیده و سند آن را به نام مالکان (کشاورزان) بزنیم.

وی با تاکید بر لزوم عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با هدف حذف دلالان و واسطه‌ها، گفت: از شهردار اصفهان انتظار می‌رود اراضی مناسب را برای ایجاد محلی جهت عرضه مستقیم محصولات در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

کد خبر 541591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.