دل‌زدگی ساکنان کلانشهرها از شهرنشینی/ آماده خدمتگزاری به روستاییان در چارچوب ضوابط هستیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه ساکنان کلانشهرها در آستانه دل‌زدگی از شهرنشینی قرار دارند، گفت: در چارچوب ضوابط قانونی آماده خدمتگزاری به روستاییان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، اظهار کرد: ساکنان کلانشهرها در آستانه دل‌زدگی از شهرنشینی قرار دارند؛ به عنوان یک مشاور و یک فرهنگی معتقدم میلی در شهرنشینان برای گریز از شهرهای پر دود و پر ازدحام و بازگشت به سرزمین‌های بکر ایجاد شده که این اتفاق فرصتی برای روستاها فراهم کرده است، البته این موضوع خسارت‌هایی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در هر پدیده می‌توان هستی، چیستی و کیستی پدیده را مورد توجه قرار داد و روستاها نیز نباید شخصیت خود را گم کنند چرا که قرار است شهرها به سمت این مناطق اصیل متمایل شوند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه پاسداری از هویت و شخصیت روستاها باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: کشف روایات مربوط به روستاها و معرفی آن برای اهالی آن روستا و برای افرادی که مقصد سفرشان است، می‌تواند جذاب باشد، البته باید روایت و قصه خودمان را پیدا کنیم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: روستاها باید روستا بمانند تا همچنان جذاب باشند؛ مفهوم این سخن عدم بهره‌مندی روستاها از خدمات نیست بلکه تمام خدمات شهر را باید در مقیاسی تعریف شده، به روستاها ارائه و به حفظ هویت و شخصیت روستاها توجه کنیم.

وی تاکید کرد: در چارچوب ضوابط قانونی آماده خدمتگزاری به روستاییان هستیم، زیرا جذاب شدن روستاها کمک شایانی به شهرها خواهد کرد و نشاط شهروندان را به همراه خواهد داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مسئولان بالادستی باید برای حمل و نقل بین شهری و حومه‌ای اعتبارات لازم را در نظر بگیرند، گفت: تأمین هزینه‌های حمل‌ونقلی در شهر برای افزایش و نوسازی ناوگان یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری اصفهان است.

کد خبر 541571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.