لزوم چاره‌اندیشی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان برای حل مشکلات

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: شناخت مسئله، کلیدی‌ترین موضوع برای حل مسائل و مشکلات است و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان باید با دغدغه‌مندی برای حل مسائل چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد زاهدی امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی» با اشاره به راهکارهای حل مسائل و مشکلات بر اساس علم روز دنیا، اظهار کرد: شناخت مسئله، کلیدی‌ترین موضوع برای حل مسائل و مشکلات است.

وی افزود: در حال حاضر همه ما با مسائلی از جمله چالش فقر، مهاجرت، بیکاری، از دست رفتن صنایع محلی، تهدید هویت محلی، از دست رفتن فرصت‌های تولید در جامعه مواجه و نگران آینده اجتماع هستیم و باید به دنبال راهکار برای حل آن باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه برای حل مشکلات نسخه‌های زیاد و متعددی پیچیده شده و باید با درایت بهترین راهکارها را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان باید با دغدغه‌مندی برای حل مسائل چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق خور و بیابانک در حوزه گردشگری که بازگشت مهاجرت‌ها از این شهر را به همراه داشت، گفت: شناخت مسئله و پس زدن غبار از روی آن، درست دیدن، هدف گذاری واقع‌بینانه، آموزش جامعه محلی، عمل گرایی در برنامه‌ریزی، مشارکت ذی‌نفعان در برنامه‌ریزی و اجرا، طراحی برنامه‌های مناسب با شرایط جامعه از جمله موارد قابل توجه برای یافتن راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات است.

زاهدی خاطرنشان کرد: اگر مردم متوجه شدند که گردشگری چه منافعی به همراه دارد و مفهوم پایداری را محقق می‌کند، آن زمان می‌توان این صنعت را رواج داد و نسخه مناسب را پیچید که راهکار آن آموزش مردم است.

وی با بیان اینکه مردم باید آداب رفتار در گردشگری و کسب و کار در این حوزه را فرا بگیرند، افزود: باید ذی‌نفعان اصلی در حوزه گردشگری را بشناسیم.

کد خبر 541560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.