سن بازنشستگی دو سال افزایش یافت/۳ سال آخر خدمت مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی اعلام شد

یکی از ایرادات و دلایل مهم کسری در صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی‌های زودتر از موعد است. این بازنشستگی‌ها در ورودی و خروجی دارایی‌های صندوق‌ها مؤثر است. به همین منظور دولت سیزدهم برای کنترل کسری این صندوق‌ها پیشنهاد داد تا سن بازنشستگی دو سال افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از ایرادات و دلایل مهم کسری در صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی‌های زودتر از موعد است. این بازنشستگی‌ها در ورودی و خروجی دارایی‌های صندوق‌ها مؤثر است؛ زیرا یک صندوق برنامه‌ریز خود را بر اساس ۳۰ سال ورودی تنظیم می‌کند اما این نوع بازنشستگی‌ها موجب ناترازی حساب‌های این صندوق‌ها می‌شود. یکی دیگر از اقدامات برای کاهش کسری این صندوق‌ها افزایش سن بازنشستگی است.

به گفته کارشناسان، این نوع بازنشستگی‌ها به ازای هر نفر، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای سازمان‌های مربوطه هزینه دارد. برخی دیگر از مسئولان این هزینه را بالغ بر یک میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند. به همین منظور برای پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال ۱۴۰۱:

۱. سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تأمین اجتماعی، ۲ سال افزایش می‌یابد.

۲. حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی، ۲ سال افزایش می‌یابد.

۳. محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی است.

کد خبر 541557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 19
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    شما دیگه زورتون به این سالمندای بدبخت رسیده تا چقد حقارت وذلالت .ما که جوونیم کارو درامد نداریم چه برسه به یه شصت ساله بدبخت توروخدا تجدید نظر کنید توروخدا پدرم داره دق میکنه