چطور یک ایرانی سرنوشت مسابقات فرمول یک را تغییر داد؟ 

مسابقات فرمول یک اتفاقات عجیب و دراماتیکی را طی چند روز اخیر تجربه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ای اس پی ان، در فصلی پر از درام و جنجال، بالاخره سرنوشت قهرمان دور آخر گرندپری ابوظبی مشخص شد و مکس ورشتاپن توانست با عبور از همیلتون، راننده مطرح فرمول یک، به قهرمانی دست یابد.

مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون با امتیاز یکسان وارد این مسابقه شدند و این شاهکاری است که در تاریخ ۷۱ ساله این ورزش کم سابقه بوده است. یک بار پیش از این در سال ۱۹۷۴، اتفاق مشابهی برای امرسون فیتیپالدی و کلی رگاتزونی رقم خورده بود.

با وجود این که مسابقه تا دورهای نهایی به سود همیلتون دنبال می‌شد، اما در دور ۵۳، نیکولاس لطیفی راننده اصالتاً ایرانی ویلیامز به همراه میک شوماخر از هاس که هردو در رده‌های پایانی بودند در مسیر مسابقه حادثه به وجود آوردند. نتیجتاً این حادثه باعث شد تا لطیفی به طور کامل از مسابقه کنار برود و خودروی او هم دچار آتش سوزی شد.

این مسئله در حالی رخ داد که لوئیس همیلتون در پنج دور مانده به پایان مسابقه اختلافی بیش از ۱۲ ثانیه با نفر دوم یعنی مکس ورشتاپن داشت ولی همه چیز با تصادف به وجود آمده توسط لطیفی تغییر کرد. مسابقه در حالی ادامه پیدا کرد که مکس و همیلتون در مسیر مسابقه کاملاً به هم چسبیده بودند و فاصله آن‌ها به حداقل رسیده بود.

در نهایت تیم ردبول با انتخاب صحیح لاستیک و استراتژی مناسبی که در نظر گرفته بود، موفق شد به قهرمانی برسد و مکس از لوئیس عبور کند تا راننده برتر جهان شود.

در پی اتفاقات لحظات پایانی مسابقه، تیم مرسدس پس از این جدال شدیداً به برخی تصمیمات فیا و شرایط مسابقه اعتراض داشت. اعتراض رسمی این تیم شامل دو مورد بود؛ یکی اعتراض به مکس و ردبول به این خاطر که وی فاصله خود را با همیلتون در هنگام روشن شدن چراغ سبز حفظ نکرده و دیگر این که مکس توانست برای از سرگیری مسابقه به رده دوم بیاید. البته فیا به صورت رسمی هر دو شکایت مرسدس را رد کرد و ورشتاپن را قهرمان اعلام کرد.

کد خبر 541556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.