با ایجاد صنایع تبدیلی از خام فروشی اراضی کشاورزان جلوگیری کنیم

نایب رئیس شورای اسلامی روستای ایچی اصفهان با بیان اینکه نباید همه مسائل را به بارش‌ها گره بزنیم، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان از خام فروشی اراضی کشاورزان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زارعی امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، با اشاره به فرصت‌های اقتصادی، درآمد پایدار و رویکرد دولت انقلابی به حل مشکلات معیشتی آحاد مردم به خصوص جوامع مولد روستایی، اظهار کرد: همانگونه که اهداف نظام کشاورزی در قالب اقدام جهادی مطرح شده است، امروز نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی که در خط مقدم آن کشاورزی و دامپروری قرار دارد، مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۲.۴ برابر بیش از نیاز استان تولید شیر داشتیم، افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات تولیدی دامپروری و آبزیان استان بوده و چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید محصولات زراعی داشتیم، همچنین بیش از ۱۰۰ هزار تن صادرات محصولات گلخانه‌ای داشتیم که بیانگر آن است استان ما مازاد بر نیاز خود برای صادرات حاشیه امن ایجاد کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی روستای ایچی اصفهان تاکید کرد: بی‌شک فقط تحریم‌ها باعث بالا رفتن قیمت ارز نیست بلکه دلالان و مفسدان اقتصادی، اختلاس‌گران نقش زیادی در افزایش قیمت ارز دارند.

وی با بیان اینکه نباید همه مسائل را به بارش‌ها گره بزنیم، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان از خام فروشی اراضی کشاورزان جلوگیری کرد.

زارعی با بیان اینکه باید خسارت حقابه کشاورزان در قالب کارگاه‌های تولیدی، سهام داده شود، افزود: با تأسیس و افزایش شرکت‌های تعاونی بیشتر می‌توان به مصرف محصولات غذایی سالم روی آورد و میزان تقاضا را بالا برد و در این مسیر خط توسعه کارگاه‌های صنایع تبدیلی را افزایش داد.

وی با اشاره به راهکاری برای رفع بخشی از کم آبی‌ها تصریح کرد: تک تک چاه‌های باغات باید بتن شود و برای تانکرهای آب که تزریق کننده آب آن بوده است، کد شناسایی در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی روستای ایچی اصفهان با تاکید بر اینکه باید برای مصرف چاره‌اندیشی شود، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی از بحران‌ها فرصت‌سازی کرد بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود حمایت‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 541542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.