لزوم بهره‌گیری از ایده‌های نو برای رفع چالش‌های اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: ما اصفهانی‌ها باید برای برای رسیدن به حقوق خود اقدامات لازم را انجام دهیم چراکه همیشه اصفهانی‌ها برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و بحران‌های طبیعی در اول صف بوده‌اند و برای رفع مشکلات جلو آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه _ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی» با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ روستا در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که باید هم اندیشی‌های لازم انجام شود و برای رفع مشکلات به راهکارهایی اساسی دست پیدا کنیم.

وی افزود: امروز در نظر داریم از نگاه علمی کارشناسان به مشکلات و موضوعات شهری توجه کنیم تا وضعیت را به گونه‌ای پیش ببریم که بهبود زندگی در استان اصفهان محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه استان دارای پنج میلیون جمعیت است و در هشت راهه مرکزی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: این استان دارای توانایی و فرصت‌های کشوری و بین‌المللی است، اما این فرصت‌ها به حق خود نرسیده و باید با برگزاری چنین همایش و گردهمایی‌های علمی به نتیجه لازم برسد.

وی افزود: اصفهان جامعه‌ای است که سخت‌کوشی مردمان شهر و روستا آن شهره آفاق است و نوآوری و استفاده از فرصت‌های طلایی همواره در ذهن تیزبین و اندیشه او روشن بخش است. فرصت‌های کشاورزی، صنایع خانگی، صنایع دستی، صنایع فرش، نساجی، پوشاک، گردشگری، وجود دانشگاه‌های آموزشی و نیروی‌های جوان و خوش نام از ظرفیت‌های مهم استان اصفهان است که در دهه‌های اخیر به آن کم توجهی شده است.

نادرالاصلی تصریح کرد: ما اصفهانی‌ها باید برای برای رسیدن به حقوق خود اقدامات لازم را انجام دهیم چراکه همیشه اصفهانی‌ها برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و بحران‌های طبیعی در اول صف بوده‌اند و برای رفع مشکلات جلو آمده‌اند.

وی گفت: امروزه مشکلاتی مانند خشکسالی، خشکی زاینده‌رود، بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی، مشکلات زیست محیطی و فرونشست زمین تهدیدهایی را برای اصفهان داشته و با توجه به پیشرفت‌های ملی و استانی که در انقلاب بوده اکنون اصفهان به حق خود نرسیده است. صنعت اصفهان در کشور زبانزد است، اما برای شهروندان شهر جز نابودی، بیماری و آلایندگی ثمره‌ای نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: اکنون آب را از اصفهان به استانی دیگر منتقل کردند و آن استان در حال حاضر استفاده از این آب را حق خود می‌داند.اکنون باید چاره‌ای برای این مشکلات پیدا کنیم و وضعیت شهر و استانمان را بهتر کنیم. مسئولان باید به موضوعات موجود در استان توجه کنند چراکه اگر به آن توجه نشود اصفهان در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهد بود.

نادرالاصلی افزود: برای مقابله با این تهدیدات باید یک راهکار منجسم داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت، توانایی و ایده‌های نو افراد استفاده کنیم.

کد خبر 541530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.