کاهش فاصله زمانی دز تقویت کننده واکسن کرونا در استرالیا

مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کرده‌اند که فاصله بین دریافت دز دوم و دز تقویت کننده واکسن کرونا به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت استرالیا اخیراً اعلام کرده بود که همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا دز تقویت کننده را دریافت کنند تا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن کاهش پیدا کند.

با افزایش تعداد مبتلایان به گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا به نام اومیکرون، مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کرده‌اند که فاصله زمانی بین دز دوم و سوم از ۶ ماه به پنج ماه کاهش پیدا خواهد کرد. دز تقویت کننده واکسن کرونا که پس از گذشت پنج ماه از دز دوم دریافت می‌شود؛ خطر ابتلاء به گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا از جمله اومیکرون را کاهش می‌دهد.

دولت استرالیا قصد دارد از دو واکسن فایزر و مدرنا به عنوان دز تقویت کننده واکسن کرونا در برنامه واکسیناسیون خود استفاده کند، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که استرالیا تنها کشوری است که تقریباً ۹۰ درصد افراد بالای ۱۶ سال آن به صورت کامل واکسینه شده‌اند. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در این کشور در ۶ هفته گذشته صعودی بوده است، اما هم اکنون در حال کاهش یافتن است.

کد خبر 541529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.