فعالیت ۱۲ ایستگاه ورزشی در کاشان

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان از وجود ۱۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در این شهر خبر داد.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای کم تحرکی و بروز بیماری‌های مزمن شایع از جمله دیابت، فشار خون بالا، آرتروز، افسردگی و بیماری‌های قلبی مدیران شهری، مبادرت به ایجاد ۱۲ ایستگاه ورزشی در نواحی مختلف شهر کرده است.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان امری پیشگیرانه و بعضاً درمان بیماری‌های جسمی و روحی در دوران پسا کرونا است که می‌تواند سلامت مادر و به تبع آن سلامت خانواده را تأمین کند، از این رو مسئولان توجه به نیازهای اساسی بانوان را باید در رأس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند که یکی از آن‌ها توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی مناسب برای بانوان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه خانواده نهاد بسیار مقدسی است که از اجتماع آن‌ها جامعه شهری شکل می‌گیرد، گفت: باید به این موضوع مهم، از جهات مختلف ورزشی، آموزشی و مهارتی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به روز جهانی کوهنوردی، ادامه داد: ورزش کوهنوردی یکی از ورزش‌های بسیار سودمند برای انسان است که علاوه بر سلامت جسمانی موجب سلامت روانی و ایجاد نشاط می‌شود از این رو فرهنگسراها می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مداوم کوهنوردی برای خانواده‌ها لحظاتی شاد و پویا برای آن‌ها رقم بزنند.

پدرام‌فر وجود سالن‌ها، پارک‌ها و مکان‌های ورزشی را ظرفیت خوبی برای ایجاد انگیزه ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: شهرداری با تجهیز اماکن ورزشی این امکان را برای خانواده‌های ورزش دوست فراهم آورده تا با کمترین هزینه به پیشگیری بیماری‌های ناشی از کم تحرکی بپردازند.

وی تصریح کرد: بانوان کاشانی از مکان‌های ورزشی استقبال بی‌نظیری داشته‌اند و این موضوع منجر به توجه خاص مسئولان ذی‌ربط می‌شود تا امکانات ورزشی بیشتری را به بانوان اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان از مردم درخواست کرد: پیشنهادات و انتقادات سازنده فرهنگی خود را به شورا ارائه دهند تا بهترین گام در مسیر ارتقای فرهنگ منطقه برداشته شود.

کد خبر 541492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.