۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
علائم رایج سرطان ریه چیست؟

علائم رایج سرطان ریه شامل سرفه، گرفتگی صدا، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل و خستگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد افراد مبتلا به سرطان ریه در جهان در حال افزایش است؛ دلایل اصلی بروز این بیماری سیگار کشیدن و آلودگی هوا است. درمان زودهنگام سرطان ریه می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر شود، اما تشخیص سرطان ریه آسان نیست. اکثر افراد مبتلا به این بیماری علائم خاصی را تجربه نمی‌کنند، گاهی اوقات نیز علائم اولیه آن باعث می‌شود با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شود، بنابراین روند درمان به تأخیر می‌افتد. یکی از علائم اولیه سرطان ریه را می‌توان از طریق سرفه کردن افراد تشخیص داد، در صورتی که سیگار می‌کشید یا در معرض ابتلاء به سرطان ریه هستید، علائم آن را باید جدی بگیرید، در ادامه به بررسی بعضی از این علائم می‌پردازیم:

چه زمانی سرفه نشانه سرطان ریه است؟

سرفه می‌تواند حقایق زیادی در مورد سیستم تنفسی افراد آشکار کند؛ زمانی که میکروب‌ها و اشیا مضر در مجاری تنفسی افراد به دام بیفتد، سرفه اولین واکنش بدن به آن است. در صورتی که فرد به سرطان ریه مبتلا شده باشد، سرفه می‌تواند اولین و مهم‌ترین علامت برای تشخیص این بیماری در نظر گرفته شود. زمانی که سرفه به دلیل مشکلات جزئی ایجاد شود پس از چند روز خود به خود بهبود پیدا می‌کنند. سرفه‌ای که برای مدت طولانی‌تر ماندگار باشد نشان می‌دهد که فرد دچار بیماری جدی شده است. سرفه مداوم برای هفته‌ها یا ماه‌ها ممکن است نشان دهنده سرطان ریه باشد.

بیماران مبتلا به سرطان ریه علاوه بر سرفه چه مشکلاتی را تجربه می‌کنند؟

افرادی که به سرطان ریه مبتلا هستند معمولاً سرفه را به همراه علائم دیگر مانند خلط خونی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و عفونت‌هایی مانند برونشیت یا ذات‌الریه تجربه می‌کنند. در صورتی که بیشتر اوقات در حال سرفه کردن هستید، ممکن است به این معنا باشد که سلول‌های سرطانی در ریه‌های شما در حال رشد هستند. در صورتی که فردی به سرطان ریه مبتلا شده باشد، هنگام سرفه کردن یا صحبت کردن احساس درد می‌کند.

علائم رایج سرطان ریه چیست؟

در واقع سرفه کردن بارزترین و اولین نشانه سرطان ریه است، اما این بیماری با علائم دیگر نیز همراه است. علائم سرطان ریه از فردی به فرد دیگر متغیر است، بنابراین لازم است افراد اطلاعات کافی در مورد این علائم داشته باشند. علائم رایج سرطان ریه به جز سرفه شامل گرفتگی صدا، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل و خستگی می‌شود. اگر سرفه کردن شما بیش از چهار هفته طول کشید یا متوجه تغییر در صدای سرفه خود شدید باید به پزشک مراجعه کنید. خطر ابتلاء به این بیماری در میان افراد سیگاری یا کسانی که در معرض دود دست دوم قرار دارند بیشتر است.

کد خبر 541462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.