شهرداری اصفهان نگهداری و بازتوانی ۱۵۰ معتاد کارتن خواب را تقبل کرد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای جمع آوری و نگهداری معتادان کارتن خواب و بی‌سرپناه در شب‌های سرد زمستانی خبر داد.

روح الله ابوطالبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو وعده شهردار اصفهان مبنی بر جمع آوری کارتن خواب‌های شهر اصفهان و تقبل هزینه‌های اسکان و باز توانی ۱۵۰ نفر از آنها، عملیات جمع آوری کارتن خواب‌ها و تعدادی از آنها که در زمره معتادان متجاهر هستند از روزهای اخیر آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا با همکاری شرکت اتوبوسرانی، نیروی انتظامی، شورای مبارزه با مواد مخدر و مرکز بهداشت استان، برای نگهداری و آسیب زدایی این افراد برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: مطابق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، مدیریت این معضل و نگهداری این افراد برعهده شهرداری نیست، اما با این حال با اتکا به مسئولیت اجتماعی شهرداری، در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم و پس از رایزنی با بخش خصوصی و برآورد هزینه نگهداری و ترک اعتیاد ۱۵۰ نفر از معتادان کارتن خواب، مقرر شده این افراد پنج ماه در کمپ‌های تدارک دیده شده نگهداری و ترک اعتیاد داده شوند و در این مدت نیازهای اساسی آنها از جمله غذای گرم نیز تأمین شود و در نهایت به آغوش خانواده بازگردند.

ابوطالبی خاطر نشان کرد: شرط نگهداری و حمایت از این افراد، حضور دائم و مستمر تا پایان دوره در اماکن پیش بینی شده است. در این راستا تاکنون ۱۱۷ نفر را در مناطق ۱۵ گانه جمع آوری کردیم که از این تعداد ۹۶ نفر پس از اخذ آزمایش‌های ضروری شامل تست اعتیاد، کرونا و ایدز برای ترک اعتیاد به کمپ‌ها و افرادی که اعتیاد نداشتند به مرکز نگهداری استقلال منتقل شدند.

وی با بیان اینکه پنج نفر از افراد جمع آوری شده خانم بودند که این افراد نیز جهت اسکان و ترک اعتیاد تحویل مرکز بانوان شدند، گفت: آماده باش نیروها برای تحقق وعده شهردار اصفهان و ساماندهی ۱۵۰ نفر از معتادان کارتن خواب، با هزینه شهرداری ادامه دارد لذا در سطح شهر وضعیت را مستمرا پایش می‌کنیم تا بتوانیم با جمع آوری سایر افراد کارتن‌خواب و تحویل آنها به کمپ‌های مورد نظر، چهره شهر اصفهان را از پدیده کارتن خوابی پاک کنیم.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری تصریح کرد: طی جلسات برگزار شده با فرمانداری اصفهان، شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این زمینه توانستیم ۱۳ متولی این معضل را پای میز گفت و گو بنشانیم به طوری که اکنون در مرکز استقلال همه متولیان، مسئولیت خود را انجام می‌دهند؛ با این رویکرد، جمع آوری متکدیان را هم در دستور کار داریم چرا که با انجام وظیفه سایر متولیان به تدریج کمپ‌های مورد استفاده برای کارتن‌خواب‌ها تخلیه شده و فضای مناسب برای سر و سامان دادن به افراد بیشتری از جمله متکدیان فراهم می‌شود.

کد خبر 541426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.