۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل بدون باسلوق حداقل ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر ۲۷۵ هزار تومان است، علاوه بر این قیمت آجیل با باسلوق حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان است.

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آجیل شب یلدا دو نوع است؛ قیمت آجیل بدون باسلوق حداقل ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر ۲۷۵ هزار تومان است، علاوه بر این قیمت آجیل با باسلوق حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: ممکن است قیمت آجیل در بازار کمتر از این مقدار هم باشد که مورد تأیید اتحادیه نیست، زیرا عده‌ای ممکن است به عنوان نمونه نخودچی را با آجیل مخلوط کرده و مردم تحویل دهند، این کار قیمت آجیل را کمتر می‌کند اما آجیل شب یلدا شامل نخودچی نیست.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: ممکن است قیمت آجیل در بازار بیش از مقادیر اعلام شده هم باشد که شامل آجیل درخواستی است که مشتری اقلام آن را تعیین می‌کند.

احمدی اضافه کرد: با اشاره به افت تولید به میزان ۶۰ درصد در کل کشور، گفت: تأمین آجیل شب یلدا با مشکلی مواجه نبوده و آجیل فروشان آماده فروش آجیل به مردم هستند. نقدینگی فروشندگان در این مدت کاهش یافته و امید است بخشی از این مشکل در شب یلدا جبران شود.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته

وی تصریح کرد: قانونا باید ۱۰ درصد سود بر قیمت‌های اعلامی اضافه شود اما بنا بر این شد که فروشندگان این ۱۰ درصد را به عنوان تخفیف از مشتری دریافت نکنند تا میزان فروش بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: خاطرنشان کرد: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که بسیاری از اقلام مصرفی آجیل نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

کد خبر 541415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.