لزوم توجه به کاهش مصرف آب و انرژی

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از شاخص‌هایی که از مدیریت شهری مطالبه می‌کنیم کاهش مصرف آب و انرژی است که می‌تواند نقش بسزایی در وضعیت منابع آب و انرژی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیر سامع امروز _یکشنبه ۲۱ آذرماه_ در نطق میان‌دستور خود در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قانون مدیریت سبز، اظهار کرد: این قانون در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ قرار بود که این قانون آئین نامه اجرایی نیز داشته باشد که توسط وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تدوین و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه در حوزه پسماند، آب، انرژی، وسایل نقلیه، فرهنگ‌سازی و محیط زیست بخش‌هایی دارد که همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس انجام بندهای این‌آئین نامه سنجیده می‌شود، افزود: در استان نیز باید به دنبال اجرای این اقدامات باشیم تا دستگاه‌ها هر سال موظف به اجرای تکالیف خود در بخش‌های مختلف این آئین‌نامه باشند و شهرداری نیز در این بخش می‌تواند الگو باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از شاخص‌هایی که از مدیریت شهری مطالبه می‌کنیم کاهش مصرف آب و انرژی است که می‌تواند نقش بسزایی در وضعیت منابع آب و انرژی داشته باشد.

وی در بیان تذکرات خود نیز اظهار کرد: آلودگی هوا با سرعت در حال پیشرفت است اما سرعت اقدامات ما کمتر از آن است. امروز بر اساس آمار، هوای اصفهان در کمتر از ۲۴ ساعت از وضعیت سالم به وضعیت ناسالم می‌رسد که نشان می‌دهد باید اقدامات خود را جدی‌تر اجرا کنیم.

سامع افزود: آئین‌نامه محیط زیست شهرداری اصفهان نشان می‌دهد که اقدامات این حوزه باید به صورت هماهنگ در قالب شورای هماهنگی انجام شود.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف نیز باید فعالیت خود را آغاز کند، گفت: بر اساس شعار مدیریت شهری مبنی بر مدیریت هم‌افزا باید همه دستگاه‌های درگیر، به صورت یکپارچه ظرفیت‌های خود را به صحنه بیاورند و وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید یک بسته جامع از اقدامات عملی شهرداری تهیه شود، هدف ما باید این باشد که سرعت و کیفیت اقدامات را بیشتر کنیم چرا که شهرهای آلوده دنیا تجربه غلبه بر این مشکل را دارند، بنابراین در اصفهان نیز این توانایی وجود دارد که از بحران آلودگی هوا خارج شویم.

کد خبر 541385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.