پیش‌بینی بورس فردا ۲۱ آذرماه + اخبار لحظه‌ای

پیش بینی یک روند خنثی با نوسانات کم برای روز یکشنبه ۲۱ آذرماه داریم. تغییرات منفی و مثبت  در محدوده کمتر از ۱۰ هزار واحد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر می‌رسد مشکلات بازار سرمایه که در یک سال و نیم اخیر رخداد بخشی از ۱۰ اولویت ابتدایی دولت فعلی نیست.

دولت جدید که با کسری بودجه شدید مواجه شده است، برای پرداخت بدهی‌های خود نرخ بهره را افزایش داد تا بتواند اوراق بفروشد. مکانیزم افزایش نرخ بهره منجر به تداوم روند نزولی بازار سرمایه شد.

علاوه بر این، پافشاری مجدد برای قیمت گذاری دستوری، فاصله گرفتن نرخ سامانه نیما از بازار آزاد و کاهش اعتماد عمومی نیز منجر شد بازار سرمایه به آخرین اولویت مردم برای سرمایه گذاری تبدیل شود، افرادی که در یک سال و نیم اخیر وارد بازار شدند بخش مهمی از دارایی خود از دست داده‌اند، تمامی وعده‌ای دولت فعلی هم عملی نشده است.

ارزش معاملات بازار بورس امروز حدود سه هزار میلیارد تومان بود و همچنان در سطح بسیار پایینی است، قیمت سهم‌ها ارزنده است اما بخش زیادی از خریداران در این فضای ابهام کشور دست نگه‌داشته‌اند.

در بازار نه تنها صف فروشی تشکیل نمی‌شود بلکه صف خرید هم وجود ندارد اگر هم صفی ایجاد شود سنگین نیست و یا در نمادهای بزرگ بازار نیست، پیش بینی یک روند خنثی با نوسانات کم برای روز یکشنبه ۲۱ آذرماه داریم. تغییرات منفی و مثبت در محدوده کمتر از ۱۰ هزار واحد خواهد بود.

کد خبر 541238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    لطفا عرضه اولیه شرکت های بزرگ را بین سهام داران حقیقی توزیع کنین تا دوباره حقیقی ها به بورس برگردن و سرمایه های اونا باعث رونق بشه این به نفع انحصار طلبان حقوقی هم میشه