تخصیص تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی برای احداث پساب کارخانه‌های روغن‌کشی

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی برای احداث و مدیریت سیستم تصفیه پساب کارخانه‌های روغن کشی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، "جواد میرعرب رضی" اظهار کرد: بر اساس توافقی که انجام داده‌ایم، این تسهیلات از محل صندوق ملی محیط زیست به احداث سیستم تصفیه پساب کارخانه‌های روغن کشی در حوزه زیتون اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۱۰ تا ۱۵ درصد و دوره بازگشت پنج ساله در اختیار کارخانجات روغن کشی در حوزه روغن قرار می‌گیرد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرف دو ماه از انجام این توافق مبلغ پنج میلیارد تومان آن جذب شده است، اظهار داشت: محدودیتی برای دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست برای راه اندازی سیستم تصفیه پساب کارخانجات روغن کشی نیست و پیش بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ میلیارد تومان تا پایان امسال جذب شود.

میرعرب رضی گفت: پساب تصفیه شده کارخانجات روغن کشی می‌تواند مورد استفاده برای آبیاری باغات زیتون قرار گیرد.

وی افزود: برای بازسازی و تبدیل به احسن کردن خطوط تولید از محل مکانیزاسیون نیز تسهیلات ارزان قیمت به کارخانجات روغنی کشی اختصاص می‌یابد.

مجری طرح زیتون اظهار کرد: زنجیره ارزش در حوزه زیتون در حال تکمیل شدن است و در حال حاضر بخشی از حلقه‌های این زنجیره در زمینه تولید، فرآوری و کارخانجات روغن کشی ایجاد شده است.

میرعرب رضی در مورد کیفیت روغن زیتون نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶ کارخانه روغن کشی در کشور فعال است و همه آنها روغن با کیفیت تولید می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت پنج آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن زیتون در کشور گفت: دو مورد از این آزمایشگاه‌ها در سال جاری راه اندازی شده است.

مجری طرح زیتون اضافه کرد: این آزمایشگاه‌ها به کیفیت سنجی و تولید استاندارد روغن زیتون کمک می‌کنند.

کد خبر 541230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.