میزان تاثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن کرونا در برابر اومیکرون چقدر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دز تقویت کننده واکسن‌های کرونا در برابر گونه اومیکرون موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع گونه اومیکرون محققان همواره در حال بررسی جنبه‌های مختلف آن و میزان تأثیرگذاری واکسن‌های تولید شده بر این گونه جدید هستند. بعضی از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا نیز در حال به‌روزرسانی واکسن‌های خود برای مقابله با گونه اومیکرون ویروس کرونا هستند.

گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن‌های فایزر و آسترازنکا مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های پزشکی ۵۸۱ فرد مبتلا به گونه اومیکرون را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های فایزر و آسترازنکا در مقایسه با گونه دلتا ویروس کرونا، سطوح کمتری از مصونیت را در برابر گونه جدید ایجاد می‌کند.

به گفته پژوهشگران دو دز واکسن‌های فایزر و آسترازنکا مصونیت محدودی در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا ایجاد می‌کنند در حالی که دزهای تقویت کننده آن‌ها سطح مصونیت را به ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد؛ در حالی که دز تقویت کننده واکسن‌های فایزر و آسترازنکا میزان مقاومت در برابر گونه دلتا را به ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

لازم است مطالعات و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود و میزان مقاومت و مصونیت ایجاد شده پس از دریافت واکسن کرونا در برابر گونه جدید اومیکرون مشخص شود.

کد خبر 541076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.