پیش بینی هفته سبز برای بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ در هفته جاری پیش بینی می‌شود گروه خودرویی لیدر بازار بوده و بازار را با خود همسو کند به طوری که در این هفته شاهد ریزش‌های سنگین همچون هفته‌های قبل نخواهیم بود.

محمدجواد نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عوامل تأثیر گذار بر بورس در هفته جاری اظهار کرد: بودجه در این هفته به مجلس داده می‌شود، با ابلاغ بودجه، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، صنایع فلزی، فولادی و سایر صنایع مشخص می‌شود. علاوه بر این مشخص شدن حقوق مالکانه دولت در بودجه بر صنایع معدنی تأثیر گذار خواهد بود و کاهش پنج درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی هم می‌تواند بر بورس تأثیرگذار باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تحلیل‌های فاندامنتال بازار سرمایه در هفته آینده بر بودجه متمرکز باشد، علاوه بر این پیش بینی می‌شود دولت با حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه باشد که منجر به افزایش نقدینگی و پایه پولی کشور و در پی آن افزایش قیمت دلار خواهد شد.

در هفته جاری شاهد ریزش‌های سنگین همچون هفته‌های قبل نخواهیم بود

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مجوز افزایش قیمت خودرو درب کارخانه گفت: بازگشایی نمادهای سایپا و ایران خودرو در روز چهارشنبه با انتشار این خبر منجر به بهبود وضعیت بازار شد، بنابراین در هفته جاری هم پیش بینی می‌شود گروه خودرویی لیدر بازار بوده و بازار را با خود همسو کند به طوری که در این هفته شاهد ریزش‌های سنگین همچون هفته‌های قبل نخواهیم بود.

نصراصفهانی اضافه کرد: در روز چهارشنبه هفته گذشته بازار با قدرت سبز نشد، اکنون بازار سرمایه به نقدینگی نیاز دارد و رکود در بازار سرمایه کاملاً مشهود است، عدم اعتمادی که در بین سرمایه گذاران به بورس پیش آمده تأثیر زیادی در روند آن داشته است، اعتماد مردم به بورس یک شبه از دست نرفته و در یک شب هم باز نخواهد گشت.

وی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه در بازار آزاد دلار حوالی ۳۱ هزار تومان معامله می‌شود ریسکی متوجه بازار سرمایه نیست، دلار نیما هم افزایش قیمت خواهد داشت و به محدوده ۲۷ هزار تومان می‌رسد و علاوه بر آن دولت به برخی صنایع از جمله مجموعه ایمیدرو اجازه داده که دلار خود را در سامانه نیما عرضه نکنند که منجر به افزایش حاشیه سود این شرکت‌ها خواهد شد.

با ارائه گزارشات شرکت‌ها، بی اعتمادی بازار نسبت به سود سازی شرکت‌ها از بین می‌رود

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می‌شود با ارائه گزارشات شرکت‌ها، بی اعتمادی بازار نسبت به سود سازی شرکت‌ها از بین رود، توانایی سود سازی شرکت‌ها بیشتر از آن است که از قطعی گاز و مشکلات موجود تأثیر بگیرد، حتی اگر اخبار بدی هم منتشر شود نمی‌تواند در سودآوری شرکت‌ها تأثیری داشته باشد.

نصر اصفهانی تاکید کرد: بازار سرمایه ایران ثابت کرده که در میان مدت برای افرادی که سرمایه مازاد خود را در آن سرمایه گذاری کرده‌اند حتماً سودآور خواهد بود اما نگاه کوتاه مدت به این بازار حتماً با زیان دهی همراه است. بر اساس اصول اقتصادی پس از افزایش قیمت دلار در بلند مدت بازار سرمایه هم با رشد تورم همسو خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه چندین برابر سایر بازارها سودآور است، با دو برابر شدن تورم سود شرکت‌های بورس چهار برابر می‌شود که نشاندهنده ارزندگی این بازار است.

کد خبر 541037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    سالهاست كه خيلي از افراد به دليل بي اطلاعي يا فراموشي سود سهام خودشون رو نگرفتن حالا كه از طريق سجام اطلاعات در دسترس شركتها قرار دارد لطف كنيد سودهاي باقي مانده در دست بانكها و شركت ها رو به حساب سهامداران واريز كنيد