پایان ۳۵ سال چشم انتظاری مادر شهید در ساوه

مادر و خانواده شهید "امیرمسعود حیدر" امروز میهمان مردم غرق آباد از توابع شهرستان ساوه بودند و ۳۵ سال چشم انتظاری به پایان رسید و شیرینی وصال در میان اشک استقبال‌کنندگان از این خانواده شهید والامقام تلخی فراق را از بین برد.

به گزارش ایمنا، همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب (س) آئین استقبال از مادر و خانواده این شهید والامقام در ورودی شهر غرق آباد با حضور گسترده خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهیدپرور غرق آباد در مقبره شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

سرباز شهید امیرمسعود حیدر، فرزند عزت‌الله، متولد ۱۳۴۵، جمعی لشکر ۵۸ ذوالفقار از تهران به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۶۵ در تک دشمن در زبیدات به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در شهر غرق آباد از توابع شهرستان ساوه دفن شد.

این شهید دوران دفاع مقدس از سربازان ارتش جمهوری اسلامی بوده که با وجود ۲۰ سال سن، در تک دشمن بعثی به شهادت رسید.

شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدا در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی علیرغم تلاش‌های انجام شده به‌عنوان شهید گمنام در غرق آباد دفن شده بودند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در مراسمی که در جوار مزار مطهر این شهید والامقام برگزار شد، در سخنانی گفت: شهید مانند شمع می‌سوزد و به جامعه روشنایی می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه خون شهید در رگ جامعه جاری و ساری است، اظهار کرد: شهادت یعنی خوشبختی و هر کس طلب خوشبختی می‌کند باید مانند شهدا عمل کند و از خدا بخواهد و دعا کند تا با شهدا محشور شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه شهدا بهترین الگوی رفتاری و گفتاری هستند، تصریح کرد: شهدا اگر به این مقام رسیدند ابتدا معرفت پیدا کردند و با انجام عمل صالح بهترین نوع مرگ را که همانا شهادت است انتخاب کردند و با رسیدن به جایگاه شهید به مقام مجاهدان در راه خدا دست یافتند.

سردار کریمی با تاکید شهیدان زنده هستند، گفت: پس از ۳۵ سال، حضور گسترده مردم در آئین استقبال از مادر شهید گمنام بیانگر آن است که شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند و تکریم از شهدا و خانواده معظم آنان گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاص در نیت و تقوای در عمل دو شرط مهم برای انجام عمل صالح است، تصریح کرد: باید با انجام عمل صالح معرفت پیدا کنیم تا در پیچ و خم زندگی راه را گم نکنیم. شهدا هجرت کردند که صرفاً هجرت مکانی نبوده بلکه هجرت فکری کردند و با پشت کردن به دنیا سعادت اخروی خود را تضمین کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه شهدا با استقامت در دنیا از آزمون الهی سربلند بیرون آمدند، تصریح کرد: شهدا با خون خود وضو گرفتند و نماز عشق خواندند و برای دفاع از میهن قیام کردند و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و سرانجام به وصال معبود رسیدند.

در ادامه امام جمعه غرق آباد خاطرنشان کرد: شهر شهیدپرور غرق آباد مفتخر است که امروز میزبان خانواده شهید امیرمسعود حیدر است و این شهید در کنار سایر شهدای این خطه از دیار اسلامی مانند نگینی می‌درخشند.

حجت الاسلام سلطانی افزود: خانواده معظم شهدا اسطوره صبر و بردباری هستند و خانواده شهدا اسوه‌های حقیقی ایثار، صبر و بردباری و ادامه دهنده خط سرخ حسینی و راه شهیدان هستند.

وی بیان کرد: به برکت خون مطهر شهدا انقلاب اسلامی در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد و شهدا به عنوان تجلی امنیت، عزت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و مایه افتخار و مباهات مردم ایران در جهان هستند.

امام جمعه غرق آباد با بیان اینکه انبیا، اولیا و شهدا مقام شفاعت دارند، تصریح کرد: شهدا از خانواده خود و از مؤمنین شفاعت می‌کنند. شهدا بزرگترین الگو و اسوه برای همه مردم هستند و حضور در مراسم تکریم شهدا توفیق و لیاقت می‌خواهد.

در این آئین معنوی خادم یاران رضوی شهرستان ساوه با اهدای پرچم متبرک به حرم آستان مقدس امام رضا (ع) و نیز هدیه متبرک رضوی از مادر و خانواده شهید امیرمسعود حیدر تجلیل کردند. اجرای سرود توسط گروه سرود سردار شهید مهدی ناصری و نواختن مارش نظامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 541011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.