وزیر نیرو از نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد بازدید کرد

‌علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه به نمایندگی از دولت در جریان سفر رئیس جمهور به لرستان از نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر محرابیان در این بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت و اظهار کرد: تابستان آینده شش هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به عنوان نخستین نیروگاه بزرگ لرستان خرداد ۹۹ پس از ۱۵ سال رکود و نیمه تعطیلی با مشارکت بنیاد مستضعفان تکمیل و وارد مدار شد و اکنون هم پیگیری‌ها برای اجرای فاز دوم آن در دست اقدام است.

نیروگاه سیکل ترکیبی شامل تعدادی توربین گاز و توربین بخار است که در آن از حرارت موجود در گازهای خروجی توربین‌های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین‌ها استفاده می‌شود.

اگر توربین گاز به صورت سیکل ترکیبی نباشد، گازهای خروجی آنکه می‌تواند تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشد، به طور مستقیم وارد هوا می‌شود و انرژی باقی‌مانده در آن‌ها هدر می‌رود، در حالی که نیروگاه سیکل ترکیبی، از این انرژی استفاده می‌کند و توربین بخار، بدون نیاز به سوخت، بخار آب را تولید می‌کند.

بخش گازی نیروگاه با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، حجم سرمایه گذاری ریالی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و ارزی ۱۹۶ میلیون دلار خرداد سال ۹۹ با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید.

اشتغال مستقیم این طرح ۱۵۰ نفر است که با پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو جهت توسعه نیروگاه تا ظرفیت یکهزار مگاوات نیز منعقد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 540974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.