تامین زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ما ایجاد یک شهر جدید در خرم‌آباد است چراکه بحث زمین در این شهر همیشه هست و لذا باید یک شهر جدید را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی صبح امروز جمعه _۱۹ آذرماه_ در حاشیه آغاز مراسم ساخت ۷۵۰۰ در استان لرستان، اظهار کرد: ۸۰ هزار واحد مسکونی در چهار سال در لرستان باید ساخته شود که امروز ساخت ۷۵۰۰ واحد در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

وی در خصوص اختصاص زمین برای ساخت مسکن افزود: زمین‌هایی که متعلق به راه و شهرسازی است به این موضوع اختصاص داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اکثر شهرها مشکلی برای تأمین زمین نداریم و در برخی جاها اگر نیاز باشد از بخش خصوصی زمین می‌گیریم و بحث زمین رفع خواهد شد.

وی در ادامه به بحث تأمین زمین در خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: در مرکز استان با بحث‌هایی که داشتیم برنامه ما ایجاد یک شهر جدید است چراکه بحث زمین در خرم‌آباد همیشه هست و لذا باید یک شهر جدید را در دستور کار قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد: بزودی این میزان به دو میلیون واحد برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، موضوع مسکن یک مسئله مهم است چراکه با روش‌های عادی نمی‌توان صاحب مسکن شد، تصریح کرد: اهتمام دولت سیزدهم مسکن‌دار شدن مردم بخصوص اقشار کم‌درآمد و جوانان است.

وی ادامه داد: قرار است دولت چهار میلیون مسکن را طی چهار سال احداث کند و این کار جزو طرح‌های جامع است.

قاسمی راه و شهرسازی ادامه داد: در این مسیر نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها هستیم تا ادارات راه و شهرسازی را در استان‌ها کمک کنند.

وی مهم‌ترین مسئله را تأمین زمین عنوان کرد و گفت: همکاران ما شبانه‌روز در تلاش هستند برای اینکه تا پایان سال زمین لازم برای ساخت چهار میلیون مسکن را تعیین تکلیف کرده باشیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ایران را باید به یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل کنیم. ساخت چند میلیون مسکن در شرایط فعلی امید و طراوت خوبی را در کشور جاری می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 540902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.