ضرورت ساماندهی حریم و بستر رودخانه مرکزی بویین‌میاندشت

شهردار بویین میاندشت گفت: سرریز روان‌آب‌ها در رودخانه مرکزی شهر در بارندگی‌های شدید تهدیدی برای شهر است لذا ضرورت دارد که حریم و بستر آن ساماندهی شود.

احمد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رودخانه سه هزار و ۲۱۵ متری مرکزی شهر بویین و میاندشت، اظهار کرد: سرریز روان‌آب‌ها در رودخانه مرکزی شهر در بارندگی‌های سیلابی تهدیدی برای شهر است لذا حریم و بستر آن نیاز به ساماندهی دارد که همکاری مدیریت بحران را می‌طلبد.

وی افزود: با هماهنگی مدیریت بحران و دفتر فنی و عمرانی استان، قرارداد تهیه طرح دفع آب‌های سطحی با دو میلیارد ریال اعتبار انجام و در مرحله مطالعات مقدماتی است.

شهردار بویین و میاندشت گفت: به لحاظ توپوگرافی، اراضی واقع در محدوده شهر شیب تندی دارد و لازم است برای هدایت آب‌های سطحی به بستر رودخانه و جلوگیری از تخریب آسفالت معابر کانیوگذاری شود اما نیاز با اعتبار دارد.

عبدالهی گفت: تأمین اعتبار در اجرای پروژه اصلاح کانال‌های انتقال آب کشاورزی در فاصله مزارع نهر شاهی و نهر خواجه در توان شهرداری نیست.

وی با اشاره به آمادگی شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری شهرداری بویین و میاندشت در عملیات برف‌روبی و پاشیدن مخلوط شن و نمک در معابر پرتردد و مسیرهای منتهی به مدارس و مراکز درمانی و ادارات شهرستان، گفت: با توجه به وسعت حریم و محدوده شهر و قرار گرفتن این شهر در جاده ترانزیتی اصفهان-خوزستان آماده همکاری با راه و شهرسازی بویین و میاندشت هستیم.

کد خبر 540880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.