رونمایی از سامانه اسناد و مدارک مصدومین و مجروحین ۸ سال دفاع مقدس

هم‌زمان با میلاد حضرت زینب کبری ( س ) و روز پرستار در آیین تجلیل و تکریم شهدای مدافع سلامت، از سامانه خدماتی - الکترونیکی اسناد و مدارک مصدومین و مجروحین هشت سال دفاع مقدس در نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سپاه‌نیوز، سردار اخوان در این مراسم با اشاره به معایب و نواقص و شرایط بعضاً نامناسب نگهداری پرونده‌ها، اسناد و مدارک مصدومین و مجروحین جنگ تحمیلی هشت ساله، اظهار کرد: با هدف ایجاد تسهیل در دسترسی آسان و سریع و مطمئن رزمندگان، ایثارگران و جهادگران سرافراز کشور به این اسناد و حفظ و نگهداری آنها، این سامانه الکترونیکی توسط بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه اجرایی، ایجاد و رونمایی گردید.

وی افزود: با ثبت و بارگذاری بیش‌از صد و بیست هزار فقره پرونده و مدارک و اسناد پزشکی و بالینی رزمندگان و جهادگران و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در این سامانه، شرایط بهتری برای رسیدگی، شناسایی و توجه به مطالبات ایثارگران نیروی زمینی سپاه فراهم آمده است.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: بیش‌از ۵۵ هزار فقره پرونده نیز در اختیار سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی استان خوزستان است که به دلیل عدم دسترسی به آن‌ها هنوز در این سامانه به ثبت نرسیده‌است.

سردار اخوان در این مراسم با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار به جامعه پرستاری کشور و مدافعان سلامت، اضافه کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا، مراکز درمانی این نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امر مقابله با این ویروس منحوس، و درمان بیماران کرونایی، پیشتاز و الگو بودند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در مقابله با حوادث غیرمترقبه و حضور به موقع و مؤثر در صحنه‌های بحران، گفت: نیروی زمینی سپاه از ابتدای شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا، به‌عنوان بازوی کلی نیروهای مسلح در راستای اجرای فرامین مقام‌معظم رهبری وارد میدان شده و با الگوسازی مناسب، بهره‌وری لازم و شایسته را در این زمینه به ثبت رسانده است.

معاون بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: این نیرو در راستای درمان و مقابله با ویروس کرونا و بر اساس اعتقاد، ایمان و با توجه به رسالت پاسداری و اهداف عالی سپاه، با توسعه زیرساخت‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های بهیاری و پزشکیاری در سطح یگان‌های مختلف نیز توانسته است بیش از ۲۳ هزار نیروی آموزش‌دیده جدید را جهت کنترل و مقابله با بیماری کرونا و همکاری با وزارت بهداشت و درمان، آموزش داده و به مراکز و بیمارستان‌های سطح کشور مأمور نماید که کمک قابل توجهی به جامعه سلامت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده است.

سردار اخوان از احداث و راه‌اندازی بیست و یک بیمارستان سیار در نقاط مختلف کشور در مدت زمان اخیر با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار توسط نیروی زمینی سپاه خبر داد و افزود: در اسفندماه سال گذشته بیمارستان بزرگ صحرایی امام حسین علیه السلام مرکز بهداری غرب نیروی زمینی سپاه به‌عنوان یک بیمارستان صحرایی تخصصی ویژه به عنوان یک مجموعه الگو و نمونه معرفی گردید که این نیز سند ارزشمندی در اثبات آمادگی و توانمندی خوب این نیرو در دفاع بیولوژیک بود.

وی تاکید کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا ساعت کاری کادر درمان و مدافعان سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رسیدگی بیشتر به بیماران، ۳۵ درصد نسبت به زمان مشابه در سنوات غیر کرونایی افزایش داشته‌است.

بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه از اجرای طرح نظام بهره‌وری در مرکز بهداری رزمی خبر داد و افزود: کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی کادر درمان در افزایش کیفیت خدماتی از دستاوردهای این طرح بوده‌است.

هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار مراسم تجلیل و تکریم از مدافعان سلامت و پرستاران نیروی زمینی سپاه با حضور رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح؛ مسئول بهداری و بهداشت درمان کل نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین و فرماندهان نیروی زمینی و به صورت ارتباط زنده و هم‌زمان تصویری از طریق ویدئو کنفرانسی با سایر رده‌های این نیرو و همچنین جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافعان سلامت نیروی زمینی سپاه در ستاد این نیرو برگزار شد و در پایان از مدافعان سلامت و پرستاران نمونه و خانه شهدای سلامت این نیرو تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 540862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.