پروژه‌های عمرانی آمل تجدیدنظر و اجرا می‌شود

شهردار آمل درباره علت توقف برخی پروژه های عمرانی در این شهر گفت: پروژه‌های عمرانی با ‏تجدیدنظر در بعد فنی و مالی، اجرا می‌شود.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی داودی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این شهرداری به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های جابه‌جایی مدیران، علت تأخیر در پروژه‌های عمرانی، بحث زباله و زباله سوز آمل، مدیریت درآمد شهرداری، ساخت و سازهای غیرمجاز، ساماندهی ورودی‌های شهر آمل و وضعیت تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری پاسخ داد.

شهردار آمل درباره تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اضافه کرد: در مساله پارک مینیاتوری نگویید که حتی یک کارگر در آن کار نمی‌کند، می‌گویم که کارگاه این پارک تعطیل است، برآورد اولیه برای اتمام این پروژه کافی نبود و مدت و سقف پیمان به اتمام رسید از این رو، این پروژه برآورد مجدد شده و با عقد قرارداد جدید به اتمام خواهد رسید.

وی درباره وضعیت درآمدی شهرداری و توان اجرایی برای آغاز و اجرای پروژه‌ها نیز گفت: امروز بیشتر شهرداری‌ها در شرایط نامساعد مالی به سر می‌برند و به جز یکی دو شهر ساحلی مابقی شرایط خوبی ندارند اما نباید پروژه‌های عمرانی به این دلیل متوقف شود، اگر پروژه‌ها از فاز صفر درست اجرایی شود می‌توان با زمانبندی درست آنها را تکمیل کرد.

داودی با اشاره به انتقادات از توقف پروژه پیاده راه سازی در شهر آمل خاطرنشان کرد: در این پروژه مسائلی مانند، کیفیت کفپوش، تیر برق و نیز بعد ترافیکی در نظر گرفته نشده بود، همچنین تلاش می‌کنیم که متریال بهتری برای این پروژه در نظر بگیریم و با کیفیت بهتری پروژه به بهره برداری برسد، از این رو برای آغاز به کار مجدد آن ابعاد مختلفی در نظر گرفته شود.

داودی با اشاره به اینکه در مدت سرپرستی و شهرداری به مدیران گذشته فرصت دادم تا خود را اثبات کنند، با تاکید بر اینکه مسئولیت این جابه‌جایی‌ها و نیز کارآمدی مدیران با بنده خواهد بود، تصریح کرد: در این مدت ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌هایی شد تا به تصمیماتی در خصوص جابه‌جایی این مدیران رسیدم.

وی درباره زمین سنگچالک زمینی که برای مکان زباله سوز آمل در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این زمین برای زباله سوز تأیید نشده بود، در مرحله کارشناسی سازمان شهرداری‌ها قرار داشت، اعتبار در نظر گرفته شده نیز دقیقاً برای این منطقه نبود؛ به همین دلیل مشکلات زیادی داشت.

شهردار آمل درباره مشکل زباله شهر آمل با اشاره به اینکه این مساله یک قضیه چند وجهی است و همه شهرداران نیز درباره آن زحمت کشیدند اما حل نشده باقی مانده است، گفت: ادعا کردن درباره اینکه این معضل را رفع می‌کنم گزاف است اما در این باره رایزنی‌هایی را در حال انجام داریم.

داودی با بیان اینکه خط پردازش زباله در آمل در حال راه اندازی است، تصریح کرد: این خط مشکل زباله آمل را رفع نمی‌کند اما بخشی از مشکل را کم خواهد کرد. در مساله تفکیک زباله از مبدا نیز اقداماتی شده است که برای ساماندهی زباله مؤثر خواهد بود.

این مسئول در پاسخ به سوالی درباره شرکت تی تی اس که برای زباله سوز آمل در نظر گرفته شده است، گفت: با این شرکت نیز رایزنی‌هایی شده است، اما اینکه گفته می‌شود این شرکت مشکل دارد بخشی به این امر باز می‌گردد که در ساری نوع قرارداد با این شرکت محل اشکال است و در نوشهر نیز آب مورد نیاز برای راه اندازی کامل آن تأمین نشده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکل محلات شهر آمل به مساله آسفالت باز می‌گردد، با اذعان به اینکه آسفالت کیفیت لازم را ندارد، افزود: در بیشتر نشست‌های محلات که برگزار می‌شود مساله آسفالت بیان می‌شود که امیدواریم تا پایان سال بخشی از آن را انجام دهیم.

داودی با اشاره به شرایط تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری آمل همزمان با سایر شهرداری‌های استان، اظهار کرد: از جمله موارد نادری که در آن شرایط خوبی برای تبدیل وضعیت کارکنان در نظر گرفته شده است این آزمون بود که در آن سابقه کاری، تخصص و مدرک تحصیلی نیروها در نظر گرفته شده است، با احتساب شرایط اعلام شده حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری آمل برای این تبدیل وضعیت لیست بندی شده و این لیست در اختیار استانداری قرار گرفت که به زودی شرایط تبدیل وضعیت این نیروها اعلام می‌شود.

کد خبر 540860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.