طرح تفصیلی شهر اردبیل به زودی ابلاغ می‌شود

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل در مراحل نهایی تأیید قرار دارد و به زودی به شهرداری اردبیل ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی باقرزاده در جلسه توسعه معماری و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه شهرسازی طرح‌های مختلفی را در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد تا با تهیه و تدوین طرح‌های جامع، تفصیلی و همچنین طرح‌های محله‌ای و منطقه‌ای بتواند توسعه متوازن شهر را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: تمامی طرح‌های تفصیلی، جامع و حتی طرح‌های عمرانی در محلات و مناطق مختلف شهر و شهرک‌ها با همت و تلاش معاونت شهرسازی و معماری تهیه و تدوین شده و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در ۳ قالب این طرح‌ها را تهیه کنیم که شامل طرح‌های ناحیه، منطقه‌ای و شهری است که به صورت جامع و تفصیلی شهر تهیه و تدوین می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: در استان اردبیل نیز به تناسب توسعه ساخت و سازها و عرض معبر و همچنین توسعه شهرک‌ها و نواحی مختلف سعی بر این است تا ضوابط و مقررات ساخت و ساز و معماری تهیه و ابلاغ شود تا در یک دوره ۱۰ تا ۱۵ ساله بتوان این طرح‌ها را مورد توجه و دقت نظر قرار داد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها موظف هستند در صدور مجوزها این ضوابط و مقررات را مورد توجه قرار دهند تا ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از چارچوب ضوابط را شاهد نباشیم.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با توجه به طولانی شدن تهیه این طرح اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا در ماه‌های آینده با تکمیل طرح تفصیلی شهر اردبیل ابلاغ آن را جز اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی قرار دهد.

باقرزاده گفت: قطعاً در طرح تفصیلی شهر اردبیل سعی شده به تناسب توسعه شهر تغییراتی را در ضوابط و نقشه‌ها شاهد باشیم که قطعاً در قالب کمیسیون ماده ۵ نیز این ضوابط و درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اعضای اصلی کمیسیون ماده ۵ را شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: هر ماه جلسات این کمیسیون به صورت مرتب برگزار شده و پیشنهادات در زمینه تغییر و بررسی پرونده‌ها در حوزه‌های متعدد مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به برگزاری مرتب جلسات کارگروه امور زیربنایی اشاره و تاکید کرد: با محوریت اداره کل راه و شهرسازی جلسات کارگروه امور زیربنایی برگزار می‌شود تا طرح‌هایی که خارج از محدوده شهر پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گرفته و تصویب و یا عدم تصویب آن را شاهد باشیم.

باقرزاده اظهار کرد: در بخش شهرسازی نیز آئین‌نامه‌های مختلف به ویژه طرح‌های مصوب شهرسازی از طریق کمیسیون‌های تخصصی اعلام می‌شود تا در بررسی و اجرای دقیق این برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا در چارچوب ضوابط و مقررات در جلسات مختلف پرونده‌های ارجاع شده به کمیسیون ماده ۵ و سایر کمیسیون‌ها را به دقت مورد رصد و پایش قرار داده و نظر نهایی را اعلام کنیم.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان زبده را در این حوزه یادآور شد و افزود: در همه طرح‌ها دیدگاه‌ها به صورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مطرح می‌شود که با تعامل سایر دستگاه‌ها سعی بر این است تا این طرح‌ها شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 540829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.