کرونای اومیکرون جدید شناسایی شد

دانشمندان نوع دیگری از گونه اومیکرون ویروس کرونا شناسایی کردند که ردیابی آن به دلیل ژنتیک خاصی که دارد دشوارتر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوع دیگری از گونه اومیکرون که BA.2 نام دارد از نظر ژنتیکی با گونه اومیکرون که اکنون BA.1 نامیده می‌شود، متفاوت است و در سراسر جهان گسترش یافته است. گونه اومیکرون به آسانی از طریق آزمایش PCR قابل تشخیص است، اما نوع دیگری از این گونه به دلیل ژنتیک خاصی که دارد به راحتی قابل تشخیص نیست.

بنابراین به نظر می‌رسد که دو سویه BA.2 و BA.1 رفتار متفاوتی دارد. با وجود اینکه ژنتیک خاص سویه جدید بررسی جوانب مختلف آن را دشوارتر کرده است، اما محققان همواره در حال بررسی موضوعات مختلف در این زمینه هستند. به گفته پژوهشگران، این سویه جدید تهدیدی بیشتر و بزرگ‌تری نسبت به گونه اومیکرون نیست، گونه اومیکرون در حال حاضر با سرعت زیادی در بریتانیا و چندین کشور دیگر در حال گسترش است.

نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه BA.2 ده‌ها جهش دارد که سویه BA.1 آن‌ها را ندارد؛ همچنین چندین جهشی که در BA.1 ظاهر شده است در سویه جدید کاهش پیدا کرده است. مهمتر از همه اینکه، سویه BA.2 فاقد جهش خاصی است که دانشمندان به عنوان روشی سریع برای ردیابی اومیکرون از آن استفاده کردند.

به گفته متخصصان، تست‌های PCR برای تشخیص اینکه آیا فردی به ویروس کرونا مبتلا شده است یا خیر، حتی با وجود سویه‌های جدید نیز کارآیی دارد، فقط نمی‌توان از این روش برای یافتن موارد مبتلا به سویه BA.2 استفاده کرد.

کد خبر 540775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.