دختران وزنه بردار ایران در راه تاشکند

دختران وزنه بردار ایران برای شرکت در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، امروز عازم ازبکستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی وزنه برداری زنان امروز پنجشنبه ۱۸ آذرماه، برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم کشور ازبکستان می‌شود. رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی ازبکستان از روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه رسماً آغاز شده است.
در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی ازبکستان، در مجموع ۴۳۲ وزنه بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند. در دومین تجربه حضور وزنه برداری زنان در مسابقات جهانی، ۴ دختر وزنه بردار از ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند. الناز باجلانی، یکتا جمالی، الهام حسینی و فاطمه یوسفی نمایندگان ایران هستند. شلوغ‌ترین رقابت در بخش زنان در دسته ۷۱ کیلوگرم با ۲۸ نفر ثبت نامی در این دسته است.

یکتا جمالی نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران را در روز ۹ خرداد ۱۴۰۰ به دست آورد وی همچنین مهرماه امسال در مسابقات نوجوانان جهان در عربستان موفق به کسب سه مدال شده بود.

الناز باجلانی در خرداد ماه امسال در حالی که برای اولین بار در جوانان جهان وزنه می‌زد رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۰۰ دوضرب و مجموع ۱۹۲ کیلوگرم را به ثبت رساند و در بین ۱۱ وزنه بردار هشتم شد.

الهام حسینی، نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز با مجموع (۱۹۸=۱۱۰+۸۸) در دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد. وی در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا در اردیبهشت ماه امسال در دسته ۸۱ کیلوگرم یکی از دو نماینده از تیم ملی ایران در این وزن بو که با رکورد ۹۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۲۲ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۲۱۳ کیلوگرم پنجم آسیا شد.

فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک که در اردیبهشت امسال برگزار شد، وزنه ۸۷ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۱۲۱ کیلوگرم در حرکت دوضرب را مهار کرد و با ثبت حدنصاب مجموع ۲۰۸ کیلوگرم در رده هفتم دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان قرار گرفت.

از پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه و پریسا جهانفکریان، سه وزنه بردار در دوره گذشته مسابقات جهانی، در این دوره خبری نیست همچنین پریسا جهانفکریان پس از آسیب دیدگی و از دست دادن سهمیه المپیک توکیو، همچنان درگیر دوره نقاهت و ریکاوری است.

برنامه وزنه برداری زنان ایران در مسابقات جهانی (به وقت تاشکند)

الناز باجلانی: گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان، ۲۳ آذر ساعت ۱۱، رکورد ورودی ۲۱۲ کیلوگرم

الهام حسینی: گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم زنان، ۲۴ آذر ساعت ۱۶، رکورد ورودی ۲۲۷ کیلوگرم

فاطمه یوسفی: گروه B دسته ۸۷+ کیلوگرم زنان، ۲۵ آذر ساعت ۱۰:۳۰، رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم

یکتا جمالی: گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم زنان، ۲۵ آذر ساعت ۱۹، رکورد ورودی ۲۲۱ کیلوگرم

کد خبر 540764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.