انعقاد تفاهم‌نامه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی شهر ساری

بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی ساری با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اجرا می‌شود.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه‌ای که با حضور عباس غفوری، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و محمد ابراهیمی ساروی، رئیس هیئت‌مدیره نظام پزشکی ساری برگزار شد؛ بی‌خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی به امضای دو طرف رسید.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در این جلسه با بیان این‌که زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک است، اظهار کرد: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد دارویی، عفونی و میکروبی وارد خاک شده و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

غفوری تصریح کرد: دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل شده است.

وی افزود: ارتقای کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی ساری نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت دو سازمان در ارتقای سلامت جامعه و سلامت شهروندان را مهم دانست و افزود: با هم‌افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه گام برداشت.

ابراهیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد هستیم این همکاری مشترک را گسترش و به شهروندان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه، همکاری، هدایت و تسهیل فرایند تدوین سیاست‌های سلامت‌محور مرتبط با سلامت شهروندان را تشریح کرده است و در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری همکاری خواهد شد.

در این جلسه بر اهمیت بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه بیمارستانی به‌جای سوزاندن آن‌ها تأکید و راهکارهایی در خصوص بی‌خطرسازی و امحای زباله‌های عفونی مطرح شد. همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با نظام پزشکی شهرستان ساری به امضا رسید.

کد خبر 540723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.