تصویب لایحه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برای اهواز

بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دو دستور کار برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۱۷ آذرماه) با دو دستور کار برگزار شد، لایحه درخواست خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در قبال اوراق مشارکت با اکثریت آرا تصویب شد.

علی‌مدد هاشم‌پور، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در این خصوص اظهار کرد: در قانون بودجه سال جاری، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری مجاز هستند ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر کنند.

وی افزود: ۵۰ درصد این اوراق مالی باید برای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری اختصاص داده شود که در این خصوص شهرداری اهواز لایحه انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ارائه داده است. سود این اوراق ۱۸ درصد درصد است که ۵۰ درصد اصل و سود بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد به عهده دولت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: علاوه بر مصوبه شورای شهر، باید تاییدیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را نیز داشته باشیم. شهرداری باید برای سازمان شهرداری‌ها نیز نامه‌ای ارسال کند تا بازپرداخت ۵۰ درصد سهم شهرداری را بپذیرد. طرح توجیه فنی و اقتصادی آن نیز آماده شده است.

هاشم پور افزود: در این کمیسیون نظر همه دوستان این بود که از طریق اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 540687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.