شهروندان درختان داخل منازل را بپوشانند

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به کاهش شدید دما در روزهای اخیر، بر لزوم پوشانیدن درختان و گیاهان داخل منازل برای جلوگیری از سرمازدگی تأکید کرد.

علی غفاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فضای سبز به خصوص درخت مهم‌ترین و گران‌بهاترین میراث ماست، اظهار کرد: درختان داخل منازل جز فضای سبز شهری است و با کمک درختان داخل خیابان‌ها و پارک‌ها ریه‌های شهر را تشکیل می‌دهند.

وی به مفهوم سرمازدگی درختان اشاره کرد و افزود: این اتفاق عبارت است از تغییرات فیزیکی و یا فیزیولوژیکی انگیخته شده در اثر روبرو شدن اندام‌های مختلف گیاه با دماهای پایین و بالاتر از نقطه انجماد (بین ۰ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) که با پیدایش علائم همراه است و صدمات یخ زدگی عمدتاً ناشی از ایجاد کریستال‌های یخ در آوندهای گیاه است که به سرعت در تمامی اندام‌ها گسترش می‌یابد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: درختانی که در محدوده شهر بوده و از آن به عنوان فضای سبز شهری یاد می‌شود اکثراً مناسب با اقلیم کاشان است و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری برای جلوگیری از سرمازدگی و حفظ این میراث گرانبها اقداماتی نظیر کود دهی و هرس به موقع را انجام داده است.

غفاری فرد اضافه کرد: مطلبی که در این میان وجود دارد شهروندان برای زیبا تر کردن خانه‌ها از درختانی استفاده می‌کنند که عموماً برای اقلیم کاشان نبوده و باید نگاهی ویژه برای حفظ و نگهداری به آنها معطوف شود.

وی با اشاره به برخی اقداماتی که می‌توان با انجام دادن آن فضای سبز داخل منزل را از سرمازدگی حفظ کرد، گفت: پوشانیدن ساقه با پارچه، کاور شدن قسمت‌های آسیب پذیر با پلاستیک، کود دهی با کود دامی به منظور جلوگیری از یخ زدگی بستر خاک، کم کردن تماس حجم بیرونی گیاه با سرما و ممانعت از یخ زدگی اندام خارجی آن از طریق هرس مناسب و به موقع از جمله اقداماتی است که در این زمینه بسیار مؤثر است.

کد خبر 540672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.