عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۷ آذرماه

در این بسته خبری از مسکوت ماندن لایحه سامانه باربری قزوین تا راه‌اندازی ۲۳ پارکینگ در اردبیل و تبدیل درختان خشک شده لاهیجان به پرندگان چوبین را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

آماده سازی حریم پایه‌های برق منازل مسکن مهر خرمشهر

شهرداری خرمشهر با هدف زیباسازی سیما و منظر شهری، حریم پایه‌های برق منازل مسکن مهر را جهت کفپوش گذاری، زیرسازی و آماده سازی کرده است. پیش از این محدوده‌ی پیرامون این پایه‌های برق به صورت خاکی و از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده است.

تبدیل درختان خشک شده لاهیجان به پرندگان چوبین

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان گفت: به منظور زیبا سازی منظر شهری و استفاده بهینه از درختان قدیمی و خشک شده، این درختان توسط شهرداری لاهیجان شناسایی و به مجسمه‌های چوبی با شکل پرندگان تبدیل می‌شوند.

مسکوت ماندن لایحه سامانه باربری قزوین

شیما زرآبادی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به لایحه طرح برون‌سپاری برخی از خدمات تاکسیرانی به دفاتر پیشخوان دولت و شرکت‌های واجد شرایط، تصریح کرد: در سال جاری معاونت بار در تاکسی‌رانی ایجادشده است و تصمیم داریم ناوگان باری را نیز تحت حمایت داشته باشیم و ساماندهی کنیم، در فاز اول وانت‌بارها و باربری‌ها شناسایی و صدور پروانه صورت می‌گیرد و در فاز بعدی تردد ازلحاظ مکانی و زمانی مدیریت می‌شود.

هرس زمستانه درختان سطح شهر زرند

احمد عبدالله زاده، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری از ادامه عملیات هرس درختان سطح شهر با هدف بازپیرایی و فرم دهی شاخه‌های درختان، افزایش ایمنی، حفظ زیبایی و آراستگی شهر خبر داد.

احداث ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز در ناحیه ویژه سنندج

عابدین لطفی، مدیر شهرداری ناحیه ویژه بهاران سنندج گفت: از ابتدای سال‌جاری و در راستای توسعه سرانه فضای سبز و همچنین ارتقا سطح سیما و منظر ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز در شهرک بهاران احداث شده است.

بهبود منظر شهری با رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری اسلامشهر

با هدف زیباسازی و بهبود منظر شهری، رنگ آمیزی مبلمان شهری در دستور کار واحد زیباسازی منطقه یک شهرداری اسلامشهر قرار گرفت و در این راستا عملیات رنگ آمیزی و زیباسازی جداول خیابان امام محمد باقر (ع) توسط نیروهای زیبا سازی منطقه یک به متراژ ۲۴۵۰ متر طول انجام شد.

ساخت و سازهای آذربایجان غربی بر اساس طرح‌های تفصیلی باشد

آیدین رحمانی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرسازی و ساخت و سازها در استان باید بر اساس اسناد بالا دستی و منطبق بر طرح‌های تفصیلی موجود بوده و خارج از این اسناد، غیرقانونی است.

اجرای نهضت آسفالت در معابر بروجرد

یحیی عیدی بیرانوند، شهردار بروجرد گفت: عملیات آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر بروجرد با هدف بهبود وضعیت تردد خودروها و ایمنی در تردد شهروندان و رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری در حال اجرا است.

راه‌اندازی ۲۳ پارکینگ با ظرفیت ۱۷۵۰ دستگاه در اردبیل

محسن میرزایی، مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۳ پارکینگ در شهر اردبیل به ظرفیت یک‌هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو فعال بوده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

کد خبر 540647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.