مراکز آموزشی در مناسب‌سازی کاشان برای معلولان کمک کنند

شهردار کاشان گفت: در کنار موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان سیاست‌ها و برنامه‌های بلندمدتی نیز برای تغییر دیدگاه و نگرش مدیریتی در سطوح مختلف مدیریت شهری تدوین و تبیین می‌شود

حسن بخشنده امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به یقین در طراحی شهری به ویژه در حوزه کالبدی باید نیازهای تمام اقشار جامعه از جمله نیازمندان مدنظر قرار گیرد موضوعی که متأسفانه در گذشته مغفول واقع شده و با وجود برخی اقدامات ارزشمند، به صورت مبنایی در دستورکار متولیان امر قرار نگرفته است.

وی افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره، اهتمام به رفع نیاز اقشاری نظیر معلولان و جانبازان است؛ اصلاح و اجرای پیاده‌روها، معابر، ورودی بخش‌های مختلف شهرداری و وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با شرایط معلولان یکی از اقدامات در این زمینه خواهد بود.

شهردار کاشان با بیان اینکه در کنار موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان سیاست‌ها و برنامه‌های بلندمدتی نیز برای تغییر دیدگاه و نگرش مدیریتی در سطوح مختلف مدیریت شهری تدوین و تبیین می‌شود، گفت: در مورد حمل و نقل معلولان از عمق شهر به مراکز آموزشی و یا نگهداری آنها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود باید بر اساس نیازسنجی باشد که در این راستا باید وسایل نقلیه عمومی بیشتر در نواحی مورد نیاز تخصیص یابد.

بخشنده تاکید کرد: همچنین مراکز آموزشی و علمی نیز باید با تعامل با حوزه مدیریت شهری این نهاد را در شناخت نیاز هر نقطه شهر و در نهایت اجرای هر چه بهتر فرآیند سرویس‌دهی یاری کنند.

کد خبر 540636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.