مرمت چهار بنای ارزشمند تاریخی در بافت قدیمی تهران

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران در تشریح اقدامات ۴۴ پروژه توسعه محله‌ای گفت: بازسازی چهار بنای ارزشمند تاریخی در محله فروزش به مراحل پایانی کار نزدیک شده است و مابقی پروژه‌ها در دست اجرا است.

به گزارش ایمنا، به نقل از شهرداری تهران سید محمد موسوی ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که پیش از این برای حفظ ابنیه ارزشمند تاریخی در این منطقه انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به قرارگیری محله فروزش در بافت قدیمی و تاریخی شهر تهران، چهار بنای ارزشمند واجد ارزش میراث فرهنگی در این محله نیاز به مرمت و بازسازی داشتند که با برنامه‌ریزی در طرح پروژه‌های توسعه محله‌ای از سوی اداره زیبا سازی نسبت به بازسازی و مرمت آن‌ها اقدام شد.

وی افزود: مرمت بازارچه نایب آقا، مرمت جداره سقاخانه عزیز محمد، بازسازی جداره مسجد مشیرالسلطنه و ساعت تاریخی آن، همچنین مرمت چارسوق چوبی از جمله پروژه‌هایی است که در محله فروزش انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۱ در تشریح اقدامات انجام شده هر یک از این پروژه‌ها بیان کرد: مرمت بازارچه نایب آقا که به مراحل پایانی نزدیک شده است؛ شامل جداره سازی، عملیات کف سازی، مناسب سازی پیاده‌رو و ایجاد نور پردازی است.

وی در باره مرمت جداره سقا خانه عزیز محمد گفت: بازسازی و مرمت جداره، تعمیر قسمت داخلی و نور پردازی بنا همراه با کاشی کاری، آئینه کاری و حذف زوائد در مراحل پایانی است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به قدمت مسجد و ساعت تاریخی مشیرالسلطنه اظهار کرد: بازسازی و مرمت جداره، مرمت برج ساعت، تعمیر گلدسته و ساعت تاریخی مسجد انجام شده است.

به گفته موسوی مرمت چارسوق چوبی نیز که تنها چارسوق چوبی موجود در شهر تهران است و قدمت بالای یکصد سال دارد، در حال انجام است و بیش از ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است که شامل تعمیر سقف و جداره، بازسازی و سبک سازی سقف، تعویض چوب‌ها، خرید سنگ و جداره سازی پایان می‌شود. طراحی فاز دو نیز با دریافت تأییدیه میراث فرهنگی انجام شده است.

کد خبر 540610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.