توضیحات شهرداری تهران در مورد قطع درخت در میدان مشق

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۲ شهرداری تهران در مورد قطع درختی در میدان مشق این شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا حسیبی در خصوص چرایی قطع درختان در میدان مشق که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: یک اصله درخت به طور کامل قطع شده و درخت دیگر شاخه‌هایش قطع شده و تنه آن به امید رویش مجدد نگه داشته شده است.

وی درباره چرایی قطع این درخت افزود: این درخت کاملاً خشک شده بود و بر اثر آفات و بیماری و ترکی که داخل آن وجود داشت از بین رفته بود.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۲ با بیان این‌که البته از قبل تمام اقدامات برای احیای این درخت از جمله گیاه‌پزشکی انجام شده بود اما به دلیل کهولت سن درخت، اقدامات درمانی مؤثر واقع نشد، تصریح کرد: پس از طرح در کمیسیون ماده هفت و بررسی‌های آنها حکم قطع این درخت اخذ شد و مأموران شهرداری منطقه ۱۲ نیز نسبت به قطع آن اقدام کردند.

حسیبی در مورد قطع نیمه یک درخت دیگر در میدان مشق گفت: این درخت منحرف و در حال سقوط بود و خطرناک تشخیص داده شده که البته این درخت را به طور کامل قطع نکردیم و تنه آن به امید رویش مجدد نگهداری شد و انجام اقدامات بر روی این درخت نیز دارای حکم کمیسیون ماده هفت بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شبانه این درخت قطع شد، اظهار کرد: در محدوده میدان مشق ادارات مختلفی وجود دارد که در طول روز خودروی کارمندان پارک است و نمی‌توانیم این اقدامات را بر روی درختان انجام دهیم.

از صبح امروز تصاویر قطع درختان در میدان مشق در فضای مجازی منتشر شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 540603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.