شهردار بروجرد: ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم

شهردار بروجرد گفت: بدهی این دستگاه خدمات‌رسان شهری ۱۰۰ میلیارد تومان است در حالی که هم اکنون تنها ۲ میلیون تومان موجودی دارد.

به گزارش ایمنا، یحیی عیدی بیرانوند اظهار کرد: شهرداری بروجرد دستگاه ثروتمندی است چراکه این شهر ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی دارد اما مشکلات ایجاد شده بیشتر ناشی از نحوه مدیریت است.

وی افزود: برای رفع مشکلات شهر و شهرداری و ساماندهی آنها، جلسات مستمر شبانه روزی انجام می‌شود و برنامه‌ریزی مدون در حوزه‌های عمران، مدیریت شهری، خدمات و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

شهردار بروجرد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر، فرماندار و استاندار لرستان حمایت لازم را از شهرداری بروجرد دارند، خاطرنشان کرد: ساماندهی بروجرد یکی از اولویت‌های جدی است که انجام این مهم، جایگاه این شهر را همسطح کرمانشاه و همدان و شهرهای بزرگ اصفهان ارتقا خواهد داد.

عیدی بیرانوند ادامه داد: نشست با بروجردی‌های مقیم تهران برگزار و از این افراد خواسته شد در اجرای ۳۰ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان در راستای توسعه بروجرد گام بردارند.

وی مجموع بودجه سال جاری شهرداری را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهد شد بودجه سال آینده ۲ برابر شود تا پروژه‌های بزرگی به مرحله اجرا برسد.

شهردار بروجرد عمده منابع درآمدی شهرداری بروجرد را متکی به عوارض دانست و تصریح کرد: ۷۰ درصد درآمد این نهاد متعلق به عوارض و صدور پروانه ساخت است و زمانی که به دلایل مختلف مانند گرانی و تحریم، ساخت و ساز کمتر شود شهرداری نیز با کاهش درآمد مواجه می‌شود.

عیدی بیرانوند تاکید کرد: امسال صدور پروانه ساختمانی در شهرداری بروجرد ۴۳ درصد کاهش یافته و مشارکت مردم در پرداخت عوارض تنها هفت درصد بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 540593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.