مرغ گرم به نرخ کمتر از ۳۱ هزار تومان در مراکز فروش می‌‍شود

معاون بازرسی و نظارت بر اتاق اصناف ایران با اشاره به افزایش عرضه مرغ و تخم‌مرغ، گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان است که در برخی مناطق، با نرخ‌های کمتر هم عرضه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش اظهار کرد: در پی تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف ایران به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار انتخاب و حضور مستمر دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه امنیت غذایی هر روز برگزار می‌شود و با پیگیری‌های این قرارگاه، شاهد افزایش رعایت قیمت مصوب مرغ و تخم‌مرغ در واحدهای توزیعی هستیم.

به گفته معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان است اما هفته گذشته با نرخ ۳۷ هزار تومان هم در بازار عرضه می‌شد که امروز در بخش‌هایی از تهران حتی با نرخ‌های کمتر هم عرضه می‌شود.

نیک‌منش افزود: عرضه مرغ منجمد نیز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام افزایش یافته و با نرخ هر کیلو ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این افزایش عرضه مرغ منجمد نیز بر حفظ تعادل نرخ مرغ گرم تأثیر گذار بوده است. همچنین نرخ مصوب یک شانه (۳۰ تایی) تخم مرغ، ۴۳ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، پیگیری‌های این قرارگاه، منجر به افزایش عرضه مرغ گرم و تخم‌مرغ نیز شده است. به عنوان نمونه در میدان بهمن تهران از ۲۵۰ تن به ۵۴۰ تن رسیده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: افزایش عرضه، در پی افزایش نظارت بازرسان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر مرغ‌داری‌ها و حلقه پیش از عمده فروشی تحقق یافته است. با نظارت بازرسان، مرغ‌داری‌ها نمی‌توانند مرغ را بیش از زمان مقرر نگهداری کرده و باید به موقع به کشتارگاه عرضه کنند.

کد خبر 540574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.