شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

«کاروان هنری روایت حبیب» برنامه پایانی خود در استان اصفهان را به برپایی ویژه‌ برنامه شب خاطره با حضور چهره‌های هنری، فرهنگی و نظامی اختصاص داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این برنامه که شب گذشته _۱۶ آذرماه_ در تالار کوثر اصفهان برگزار شد، مرشد ناری و مرشد میرزا علی به اجرای نقالی و پرده خوانی در خصوص حاج قاسم‌سلیمانی پرداختند.

حاج قاسم حاضر در نوک تیزپیکان معرکه

محمد رجایی یکی از فرماندهان ارشد مدافع حرم و جانباز دفاع مقدس که یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی بود نخستین نفری بود که به بیان چند خاطره از این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: او عاشق شهادت بود و در طول خدمت خود به جهاد و مبارزه با نفس می‌پرداخت.

وی افزود: وی طراح استراتژیک عملیات‌ها بود و امنیت شرق کشور را برعهده داشت و در واقع در یک جبهه بین‌المللی فعالیت می‌کرد و همیشه در نوک پیکان معرکه بود و حضور وی در میدان باعث می‌شد که همه روحیه بگیرند.

رجایی همچنین از خاطره خود در ایجاد قرارگاه در منطقه دوست محمد سیستان با هدایت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت و خاطرنشان کرد: حضور میدانی حاج قاسم در مناطق محروم و در زمان‌های مختلف تأثیرگذار بود و آنچه در خصوص وی بسیار مؤثر بود شجاعت، شهامت و اقتدار این سردار فداکار اسلام بود.

رجایی در خصوص حضور گسترده داعش در منطقه و همچنین اشغال مناطق گسترده‌ای از کشور سوریه خاطرنشان کرد: هشتاد و پنج درصد خاک سوریه توسط مدافعان حرم آزادسازی شد و ده‌ها کیلومتر از مناطق اشغال شده توسط داعش، باهمت این عزیزان و با مدیریت سردار سلیمانی باز پس گرفته شد و سبب شد داعش منطقه را تخلیه کند.

ویژه‌برنامه شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

اجرای قطعه «دنیا دل تنگ است»

پس از آن اجرای قطعه موسیقی «دنیا دل تنگ است» با صدای امیر حقیقت انجام شد و امیر حقیقت خواننده این اثر به معرفی عوامل سازنده این قطعه پرداخت. موسیقی این اثر را میلاد بیضا برعهده داشت و شاعر آن نیز حسین هدایتی بود و این قطعه در مرکز موسیقی حوزه هنری تهیه شده است.

ویژه‌برنامه شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

حاج قاسم گفت: درود بر شرفت

راوی دوم این برنامه سرهنگ خلبان آرتیم ملی کیان، خلبان هلی‌کوپتر در زمان دفاع مقدس بود که درباره حاج قاسم سلیمانی گفت: آنقدر دوستش دارم که نمی‌توانم اسمش را به زبان آورم، حاج قاسم مرا در جنگ یک بار دیده بود و پرسید: ارمنی هستی و برای مسلمانان می‌جنگی؟ گفتم: بله. گفت: می‌دانی در جنگ امام حسین علیه السلام نیز یک مسیحی در کنار حضرت عباس می‌جنگید؟ گفتم: بله. گفت: اسمش چه بود؟ گفتم: توماس. مرا بوسید و چندین بار گفت درود بر شرفت.

وی ادامه داد: سال‌ها بعد حاج قاسم زمانی که در کربلا بود دیده بود که پرچم حرم حضرت ابوالفضل عباس را تعویض می‌کنند، یکی از بچه‌ها را صدا زده بود و گفته بود: پرچم را به من بدهید. پرچم را گرفته بودند تا کرده بودند و به او داده بودند، از یکی از بچه‌ها پرسیده بود: شما یک سرهنگ ارمنی دارید که خلبان هوانیروز است در اصفهان و او را در منطقه ابوالفضل صدا می‌زدید؟ جواب مثبت که شنیده بود. به آن شخص مأموریت داده بود که پرچم را به من بدهد.

ویژه‌برنامه شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

یکی از جذابیت‌های این برنامه آن بود که پرچم هدیه حاج قاسم بازشد و به حضار نشان داده شد، این پرچم پرچم مشکی گنبد حضرت ابوالفضل‌العباس بود که بر روی آن با قرمز نوشته شده بود یا قمر بنی‌هاشم.
سپس محمد جواد شرافت نخستین شاعری بود که به شعرخوانی در خصوص حاج قاسم سلیمانی در این شب خاطره پرداخت.

نمایش «کبوترانه» کاری از علی‌محمد رادمنش و فاطمه رادمنش بود که در این ویژه برنامه اجرا شد. این نمایش با الهام از دو کتاب «آن بیست و سه نفر» و «شاید پیش از اذان ظهر» نوشته و اجرا شده است.

پس از اجرای این نمایش، شاعر دوم محسن سلطانی بود که به شعرخوانی در این برنامه پرداخت.

ویژه‌برنامه شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

حاج قاسم سلیمانی محور تشکیل بسیج ده میلیونی

سپس سرهنگ علی شاه نظری خاطره‌های خود از دفاع مقدس و مدافعین حرم را بیان کرد. وی گفت: بزرگترین هدیه برای مدافعین حرم و کسانی که در جبهه مقاومت فعالیت داشتند زیارت حرم حضرت زینب (س) بود، اکثر شهدای مدافع حرم امضای شهادت خود را در زیارت حرم ایشان گرفتند.

سرهنگ شاه نظری با اشاره به اینکه محور تشکیل بسیج ۱۰ میلیونی حاج قاسم سلیمانی است و بسیجی‌های سوری، تیپ فاطمیون و تیپ زینبیون و شیعیان عراقی در کنار یکدیگر برعلیه داعش می‌جنگیدند خاطرنشان کرد: حاج قاسم توانسته است تمامی این افراد را در کنار یکدیگر با مدیریت جهادی خود هدایت کند و بسیج ده میلیونی را به واقع معنا کرده است، در عرصه بین‌المللی پایه گذار مدیریت جهادی را حاج قاسم باید دانست.

شاه نظری خاطرنشان کرد: پاکستانی‌ها و دیگر شیعیان در جبهه مقاومت ارادت خاصی به حاج قاسم داشتند و جان او را قسم می‌خوردند برای اینکه خط شکن باشند. ما هنوز حاج قاسم را نتوانسته‌ایم به طور کامل بشناسیم و عظمتی که ایشان برای اسلام به ارمغان آورد ناشناخته مانده است که در آینده می‌توان آن را شناخت.

وی تصریح کرد: حاج قاسم در بیرون از مرزها از شیعه محافظت کرد و بزرگترین هدیه که امنیت است را با تقدیم جان خود، تقدیم به ملت ایران و شیعیان جهان کرد.

ویژه‌برنامه شب خاطره «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شد

به گزارش ایمنا، در پایان این برنامه نماهنگ «سرباز» با موضوع زندگی و شهادت حاج قاسم سلیمانی به نمایش درآمد و همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاه عکسی از این سردار شهید دایر شده بود.

«کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد. طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد. کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 540547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.