میزان شیوع گونه اومیکرون دو برابر دلتا است

محققان معتقدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا دو برابر گونه دلتا گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان شناسایی گونه اومیکرون ویروس کرونا در آفریقای جنوبی تا کنون، محققان همواره در حال بررسی جنبه‌های مختلف آن هستند و عوامل تأثیرگذار بر گسترش این گونه جدید را بررسی می‌کنند. هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که ترکیب چه عواملی باعث جهش پیدا کردن ویروس کرونا و پدیدار شدن گونه اومیکرون شده است.

گزارشات ارائه شده تا کنون نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز نوع شدید بیماری نمی‌شود، بلکه افراد مبتلا به آن معمولاً علائم خفیف تا متوسط بیماری را تجربه می‌کنند و لازم نیست در بیمارستان بستری شوند. نتایج مطالعات اولیه انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون دارای کد ژنتیکی مشترک با سرماخوردگی است که نشان می‌دهد این نوع ممکن است مسری‌تر باشد، اما باعث بیماری با شدت کمتری می‌شود. البته این مطالعه هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

گروهی از محققان در آفریقای جنوبی یک تجزیه و تحلیل ریاضی در زمینه گسترش گونه اومیکرون انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که سرعت گسترش گونه اومیکرون تقریباً ۲.۵ برابر بیشتر از گونه دلتا است. محققان معتقدند که دلیل این اتفاق توانایی اومیکرون برای فرار از مصونیت در برابر عفونت‌های قبلی و واکسن‌های کرونا است. زمانی که ویروس جهش پیدا می‌کند این احتمال وجود دارد که میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها را کاهش دهد.

کد خبر 540534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.