ماموریت سخت مهندس در مونیخ

شب پایانی هفته آخر لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می‌شود و ژاوی با تیمش بارسلونا، جدال سختی با بایرن مونیخ خواهد داشت اما می‌خواهد به هر شکل شده است، راهی مرحله بعد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب _چهارشنبه ۱۷ آذرماه_ در شب دوم هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا، بازی‌های جذابی برگزار می‌شود که در نهایت تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی این رقابت‌ها هم مشخص شود. بارسا در مونیخ و آتالانتا در برگامو، شانس صعود خود را امتحان می‌کنند، سویا می‌خواهد از رفتن به لیگ اروپا جلوگیری کند و یووه و چلسی هم در پی گرفتن صدر جدول هستند.

گروه E؛ مأموریت سخت ژاوی در مونیخ

از ساعت ۲۳:۳۰ تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی خودش، آلیانز مونیخ به مصاف بارسلونا می‌رود. قضاوت این دیدار برعهده "اویدو هاتگان" رومانیایی است. این بازی گل سر سبد بازی‌های امشب است. آبی اناری‌ها این فصل شرایط عجیبی در لیگ داخلی و اروپا طی می‌کند. این تیم ۷ امتیازی است و رقابت سختی با بنفیکای پنج امتیازی برای صعود دارد. آن‌ها در لالیگا با شکست تلخ برابر بتیس روبه‌رو شده‌اند و روحیه مناسبی ندارند. باواریایی‌ها که در پنج مسابقه اروپایی اخیر، همه را برده‌اند، و چند شب پیش هم در داربی "درکلاسیکر" دورتموند را شکست داده، می‌خواهند به تعدادی از ستارگان خود استراحت دهند. موضوعی که ناگلزمن سرمربی قرمزها آن را تأیید کرد. باید دید لوا که چند شب پیش در مراسم توپ طلا قافیه را به مسی باخته هم در لیست غایبین خواهد بود یا خیر. ژاوی باید برای اعاده حیثیت، ببرد تا صعود کند و تمام امیدش هم برای این مهم، و گرفتن انتقام شکست تحقیرآمیز بازی رفت، به جوانانی مثل عثمان دمبله است. نکته مثبت برای تیم اسپانیایی این است که به دستور "آنگلا مرکل" صدر اعظم کشور آلمان، به علت همه‌گیری کرونا، این جدال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و همین امر می‌تواند به تیم مهمان کمک بزرگی کند که بدون استرس پا به زمین بگذارد و به دنبال هدف برگردد.
در دیگر دیدار این گروه، بنفیکا در ورزشگاه خانگی خودش دالوژ پرتغال، با سوت "دنیز آیتکین" آلمانی میزبان دیناموکیف یک امتیازی و قعر جدولی است. تیم آقای ژسوس باید ببرد و امیدوار به توقف یا شکست آبی اناری‌ها در آلمان باشد.

گروه F؛ جنگ جذاب برگامو برای صعود

در این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ منچستر یونایتد منچستر یونایتد میزبان یانگ بویز سوئیس است. سوت شروع مسابقه "بنویت باستین" فرانسوی است. شیاطین سرخ پس از اخراج سولشر با هدایت موقت کریک موفق ظاهر شد و در این هفته لیگ برتر فوتبال انگلیس هم به رهبری مربی جدیدش "رالف رانگنیک" موفق شد پالاس را با یک گل مغلوب کند. حضور این مرد آلمانی به قرمزها روحیه دو چندانی تزریق کرده است. رقیب امشب آن‌ها تیم چهارم لیگ سوئیس است که در گروهش با چهار امتیاز چهارم است. تیم انگلیسی، صعودش قطعی شده و در چهار دیدار اخیر خود باختی تجربه نکرده است.

در دیگر دیدار این گروه، یک جدال حساس برگزار می‌شود. آتالانتای غول کش گاسپرینی که روند خیره کننده‌ای در سری آ دارد به مصاف ویارئال تیم مطرح اسپانیایی می‌رود. آتالانتا در سه بازی اخیر خود در لیگ برنده شده و در ۱۰ مسابقه گذشته، باختی تجربه نکرده است. آن‌ها همین هفته هم سه بر دو از سد ناپولی صدرنشین گذشتند، تا با صدر و میلان ۳۸ امتیازی، فقط ۴ امتیاز فاصله داشته باشند. زیر دریایی‌های زرد در دو دیدار اخیر لالیگایی خود دو باخت برابر بارسا و سویا داشته‌اند. تیم امری در جدول لیگ قهرمانان ۷ امتیازی و دوم، و تیم گاسپرینی ۶ امتیازی و سوم است. باید منتظر ماند و دید جنگ صعود را کدام تیم می‌برد. هرچند که تیم ایتالیایی بخاطر حضور هوادارانش، شانس بالایی دارد.

گروه G؛ وضعیت عجیب و جالب گروه

در این گروه هر چهار تیم شانس صعود دارند، که همین اتفاق، موضوع عجیب و جالبی است. لیل ۸، سالزبورگ ۷، سویا ۶ و ولفسبورگ هم ۵ امتیازی هستند. سالزبورگ در خانه از امتیاز میزبانی خودش بهره می‌برد و با قضاوت "اسلاوکو وینچیچ" اسلوونیایی از تیم لوپتگی پذیرایی می‌کند. سویا متخصص لیگ اروپا است و اگر نتیجه‌ای غیر از برد کسب کند، به همان رقابت‌هایی که دوست دارد، می‌رود. لیل قهرمان فصل قبل فوتبال فرانسه، فسفری‌های آلمانی را مقابل خود می‌بینند که می‌خواهند در فولکس واگن آره‌نا، با داوری "دنیله اورساتو" ایتالیایی، شانس خود را برای رسیدن به مرحله حذفی UCL، یا نهایتاً رسیدن به دور حذفی لیگ اروپا، امتحان کند.

گروه H؛ نبرد صدرنشینی

ابتدا از ساعت ۲۱:۳۰ تیم فوتبال یووه در خانه از مالموی بدون امتیاز پذیرایی می‌کند، و چلسی در خانه زنیت ۷ امتیازی که صعودش به لیگ اروپا قطعی شده به میدان می‌رود. بانوی پیر و چلسی که هر دو ۱۲ امتیازی‌اند برای صدرنشینی و عدم برخورد به تیم‌های سخت و استفاده از شرایط، می‌خواهند صدرنشین باشند. راه راه‌های تورینی با قضاوت "ایرفان پلجتو" رو در روی نماینده سوئد می‌ایستند و با توجه به شرایط تیم و همچنین استفاده یووه از امتیاز میزبانی و فشار تماشاگران، شانس بالایی دارند تا پیروز این نبرد شوند. از طرفی تیم توخل که به روسیه و مهمانی زنیت رفته؛ با سوت "سردار کوژبایوک" می‌خواهد بدون توجه به حواشی، تلاش کند تا شاید با لعزش ایتالیایی‌ها، رتبه اول را تصاحب کند، هرچند به این نکته مهم باید توجه داشت که تیم مهاجم ایرانی در پنج بازی اخیرش نباخته است ولی لندنی‌ها دوست دارند مثل لیگ برتر فوتبال انگلیس، در اروپا هم صدر را دو دستی سفت بچسبند. باید دید جنگ این دو تیم به کجا ختم می‌شود.

کد خبر 540500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.