لزوم همکاری فرمانداری با شهرداری برای ساماندهی دستفروشان

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به اینکه دست‌فروشان از افراد کم درآمد شهر هستند، ساماندهی آنها از سوی شهرداری به منظور ایجاد نظم لازم در شهر به گونه‌ای که آسیبی به این قشر ضعیف وارد نشود، باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره در نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار بندرعباس که با هدف بحث و بررسی بر روی مسائل و مشکلات حوزه شهری برگزار شد، ضمن قدردانی از همراهی فرماندار با شورای شهر، اظهار کرد: اعضای شورای دوره ششم یک هفته پس از آغاز به کار با مشخص کردن گزینه‌های تصدی عنوان شهرداری، شهردار را انتخاب کردند که تا زمان انتصاب و امضای حکم ایشان، سرپرست موقت برای شهرداری انتخاب شده است.

وی افزود: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس هفت کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون فنی و شهرسازی، کمیسیون عمران، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون حقوقی، نظارت و بانوان، کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شده تا موضوعات و موارد تخصصی شورا را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شورا با نگاه و رویکردی نو فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: اعضای این دوره افرادی جوان و متخصص هستند که با هدف خدمت دغدغه‌های شهروندان را دنبال کرده و به مشکلات رسیدگی می‌کنند تا با نگاه و فعالیت و همراهی شهردار اتفاقات خوبی در سطح شهر رقم بخورد و شهروندان شاهد تحول مورد انتظارشان باشند.

وی با بیان اینکه چند مسئله میان شورا و فرمانداری وجود دارد که می‌توان با اندکی همراهی امور را تسهیل کرد، گفت: یکی از این موارد کمیته تطبیق است، شورا مصوباتی دارد که برای اجرایی شدن نیاز به تأیید فرمانداری دارد، اما موضوعاتی که می‌شود با یک تغییر جمله‌بندی مورد تأیید قرار بگیرد، اما برگشت داده می‌شود باعث طولانی شدن فرآیندها می‌شود که در این زمینه تقاضا داریم فرمانداری با شورا همکاری کند.

جراره تصریح کرد: یکی از مسائل و دغدغه‌های فرمانداری، شورای شهر و شهروندان، مسئله دست‌فروشان و وانت‌بارهای میوه فروش است که در این باره تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده، اما تاکنون نتیجه نداشته است؛ با توجه به اینکه دست‌فروشان از افراد کم درآمد شهر هستند، ساماندهی آن‌ها از سوی شهرداری به گونه‌ای که آسیبی به این قشر ضعیف وارد نشود، به منظور ایجاد نظم لازم در شهر باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع سد معبر باید دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداری و نیروی انتظامی به کمک شهرداری بیایند، گفت: از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی و بیکاری، باید برای ساماندهی این مسئله به دنبال یک راهکار اساسی باشیم تا افراد کم درآمد جامعه به مشکلی بر نخورند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، برای جلوگیری از کنده کاری و اصلاحات شهری نیاز است سازمان‌های مختلف هماهنگی لازم را با شهرداری داشته باشند تا طرح‌ها و پروژه‌ها پیش از پایان سال انجام شده و مشکلی برای شهروندان و گردشگران ایجاد نشود.

کد خبر 540497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.