بازار طلا وابسته به دلار است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با بازگشت برجام، بازار ارز متحول شده و این اتفاق بر همه بازارها به ویژه طلا اثر گذار خواهد بود. اما در صورت عدم تحقق برجام، نرخ دلار بر اساس میزان عرضه ارز در بازار تعیین خواهد شد.

علی موزرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نرخ جهانی انس طلا تغییری نداشته بلکه این افزایش، ناشی از گرانی ارز بوده است. قطعاً مذاکرات وین، تأثیر قابل توجهی بر این شرایط داشته است. انجام دور هفتم مذاکرات و جوسازی رسانه‌ای تأثیرات روانی بر نرخ دلار گذاشته است و قیمت دلار هم تأثیری مستقیم بر بهای طلا دارد.

وی با تاکید بر تأثیر تحقق مذاکرات بر بازارها خاطرنشان کرد: با بازگشت برجام، بازار ارز متحول شده و این اتفاق بر همه بازارها به ویژه طلا اثرگذار خواهد بود. اما در صورت عدم تحقق برجام، نرخ دلار بر اساس میزان عرضه ارز در بازار تعیین خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در رابطه با وضعیت فعلی بازار طلا گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و قدرت مالی پایین مردم، این بازار، دچار رکود محسوسی است. ضمن آنکه عده‌ای هم به دلیل تأثیرگذاری مذاکرات وین بر بازار، منتظر تعیین تکلیف هستند و به این دلیل از خرید طلا صرف نظر کرده‌اند تا نتیجه قطعی مشخص شود.

کد خبر 540471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.