تکمیل رینگ چهارم و خط ۲ مترو مهمترین پروژه‌های شهر برای کاهش آلودگی هوا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تکمیل رینگ چهارم و خط دو متروی اصفهان با هدف کاهش آلودگی هوا از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: در حال حاضر بیشترین سهم از آلودگی هوای کلانشهر اصفهان مربوط به صنعت و سپس منابع متحرک است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اولویت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: نخستین اقدام برای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، مشخص کردن سهم هر منبع آلاینده است که در حال حاضر بیشترین سهم مربوط به صنعت و سپس منابع متحرک است.

وی ضمن اعلام پیگیری شورا برای کاهش منابع آلاینده بخش صنعت از مسئولان ذی‌ربط، ادامه داد: شخص استاندار و مسئولان اداره کل محیط زیست باید بیشتر به آلودگی هوای کلانشهر اصفهان توجه داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اولویت‌های شورای ششم برای کاهش آلودگی هوای شهر، افزود: امیدواریم بتوانیم بخش عمده پروژه بزرگ رینگ چهارم ترافیکی شهر را در سال آینده تکمیل کرده و یک فاز از خط دوم قطار شهری اصفهان را تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تأثیر فضای سبز در کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، از اولویت‌های دیگر شورای اسلامی شهر برای سال آینده حفظ و افزایش سرانه فضای سبز اصفهان است.

قربانی گفت: با توجه به اینکه مدیران شهری و استانی به تازگی مشغول کار شدند، هماهنگی مناسبی بین این مجموعه‌ها وجود دارد تا بتوان مشکلات مردم را کاهش داد، اما می‌توان گفت اقدامات انجام شده تا به امروز در این زمینه، کافی نبوده است.

وی با اشاره به دلایل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هوای مناسبی در شهر اصفهان نیستیم که بخشی مربوط به شرایط اقلیمی و بخشی مربوط به منابع آلاینده است که باید پیگیری‌های لازم انجام و قوانین و مقررات به طور کامل در این باره اجرا شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورا تاکنون درخواستی از سوی استانداری و سازمان محیط زیست برای دریافت پژوهش‌های شورا در رابطه با آلودگی هوای شهر اصفهان اعلام نشده، اما چنانچه درخواستی تحت وظایف شورا به دست ما برسد، حتماً انجام خواهیم داد.

کد خبر 540467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.