بیمارستان و زمین بازی کودکان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

شهردار پرند گفت: بیمارستان و زمین بازی کودکان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا اله‌یاری اظهار کرد: مدیریت فازهای صفر، ۱ و ۲ پرند در دست شهرداری و دیگر فازها در اختیار شرکت عمران پرند است که با هماهنگی‌های انجام شده، به زودی تحویل شهرداری خواهد شد.

وی پرند را شهر جدید و مولود انقلاب دانست و افزود: مهندسان ایرانی این شهر را ساخته‌اند. پرند با توجه به نزدیکی به فرودگاه، قرار گرفتن در مسیر آزادراه تهران ساوه و پهناوری زمین این منطقه، جای رشد دارد.

شهردار پرند درباره امکانات رفاهی این شهر، اظهار کرد: داروخانه‌های فازهای ۸ و ۹ به زودی افتتاح خواهند شد. پرند فقط یک درمانگاه دارد و بیمارستان ۹۶ تختخوابی آن نیز تا سال آینده افتتاح خواهد شد. سرعت رشد سرانه‌های پرند همانند سرعت رشد شهر نبوده است.

اله‌یاری درباره معضل سگ‌های ولگرد در پرند، با بیان اینکه این شهر حالت دشت دارد و سگ‌های ولگرد را از جاهای دیگر که کمپ ندارند، می‌آورند و آنجا رها می‌کنند، گفت: از هفته گذشته کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد راه افتاده است که حامیان حیوانات هم سرکشی می‌کنند. در این کمپ به سگ‌ها رسیدگی می‌شود، واکسینه و عقیم می‌شوند. امکانات برای آبرسانی و غذای آنها فراهم است.

وی با اشاره به جمع‌آوری شبانه ۲۰ تا ۳۰ قلاده سگ ولگرد در پرند و مخالفت برخی از شهروندان با جمع‌آوری این سگ‌ها، افزود: این حیوانات باید جمع‌آوری، واکسینه، عقیم و سپس رها شوند. جمعیت سگ‌های ولگرد بسیار زیاد و هزینه نگهداری‌شان بالاست.

اله‌یاری با اشاره به احداث متروی پرند، گفت: یکی از درخواست‌های قدیمی و به حق مردم پرند افتتاح مترو است. این طرح مربوط به توافق شهرداری و وزارت راه بوده و قسمت‌های بزرگی از آن انجام شده است. همچنان پیگیر هستیم و قول می‌دهم که در آینده نزدیک این پروژه به اتمام برسد. در حال حاضر کار ریل رو به پایان است، بخش الکترونیک و سیگنالی آن باقی مانده است که بر اساس برآوردها ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

وی درباره گلایه یکی از بینندگان سلام تهران از وقوع سرقت‌های زیاد در منطقه پرند، گفت: در حال حاضر این شهر ۲ کلانتری دارد که متناسب با جمعیت آنجا نیست. در بازدید هفته گذشته وزیر کشور، مقرر شد که ۲ کلانتری جدید به پرند اضافه شود. زمین و ساختمان مناسب هم تأمین شده است.

شهردار پرند با اشاره به لزوم توجه به مسئله هویت در این منطقه، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار دانش‌آموز در پرند درس می‌خوانند که نویدبخش نسل آینده فرهیخته در این شهر است. برای رفع مشکل هویتی در شهرهای جدید، مردم باید با یکدیگر بیشتر آشنا شوند. با برگزاری همایش‌های مختلف، سعی می‌کنیم مردم در کنار هم قرار گرفته و با یکدیگر آشنا شوند. در این صورت امنیت هم برقرار می‌شود.

اله‌یاری گلایه ساکنان پرند از نبود میدان میوه‌وتره‌بار را به حق دانست و اظهار کرد: برای رفع این مشکل با شرکت عمران توافق کردیم که زمین بدهند و کار ساخت بر عهده شهرداری باشد. تاکنون ۲ زمین در فاز ۳ گرفته‌ایم که طراحی‌هایش هم انجام شده است. این طراحی‌ها را برای شورای شهر ارسال کردیم تا تصویب شود. امیدواریم که قبل از عید کلنگ‌زنی را انجام دهیم. البته در فازهای دیگر هم ۶ قطعه زمین داریم که هنوز تحویل نداده‌اند و به محض تحویل گرفتن، برای میدان میوه‌وتره‌بار اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضع آسفالت جاده‌های پرند، گفت: آسفالت فازهای صفر تا ۲ مشکل ندارد. بر اساس قانون، شرکت عمران ساخت و ساز را انجام و تحویل شهرداری می‌دهد. در ۲ ماه اخیر، توافقات خوبی با شرکت عمران داشتیم و اختلاف‌ها حل شده است و فاز ۳ را تا یک ماه دیگر تحویل می‌دهد. عید ۱۴۰۱ شهر پرند، کارگاه عمرانی در کف‌پوش معابر و ساخت فازهای جدید خواهد بود. تا آخر سال جاری، فضای بازی کودکان نیز افتتاح خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 540464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.