ایجاد پارک‌های محله‌ای اولویت شوای ششم خرم‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: ایجاد پارک‌های محله ای برای شهر خرم‌آباد یک امر ضروری و از اولویت‌های شورای اسلامی شهر در دوره ششم است.

رضا بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در پارک‌های محله‌ای مشکلات متعددی وجود دارد بیان کرد: با رفع این مشکلات آنها را به محلی امن برای تفریح منطقه در جهت ارتقا سطح زندگی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های محله‌ای در افزایش سطح سلامت مردم تأثیر بسزایی دارد بیان کرد: انتظار می‌رود شهردار خرم‌آباد برای تمام سطح شهر عدالت ایجاد پارک محله‌ای را بخوبی انجام‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: وجود فضای سبز در محله‌ها یکی از اساسی‌ترین عوامل توسعه حیات زندگی شهرنشینی است که در این راستا باید بحث فضای عمومی و اجتماعی افزایش پیدا کند و مردم از ظرفیت آنها استفاده و دسترسی آسان در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نبود پارک در محله‌ها باعث کاهش روحیه در مردم می‌شود و طبق تحقیقات انجام شده افرادی که در محله‌های با امکانات فضای سبز زندگی می‌کنند از لحاظ رفتاری و خشونت نسبت به دیگران واکنش بهتری دارند.

بیرانوند با انتقاد از کم بودن سرانه فضای سبز در شهر خرم‌آباد، گفت: با وجود مشکلات زیاد در سطح شهر در محله‌های قدیمی سرانه فضای سبز حتی به یک متر هم نمی‌رسد و متأسفانه در محله‌های جدید که در دهه‌های نه چندان دور به شهر خرم‌آباد اضافه خواهد شد، سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی زیر یک متر در نظر گرفته شده که زنگ خطری برای شهر خرم‌آباد است.

کد خبر 540314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.