بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی شهرداری اردبیل به تامین اجتماعی

شهردار اردبیل گفت: شهرداری ۱۱۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد که در صدد هستیم از محل تهاتر بدهی شهرداری را تسویه کنیم.

به گزارش ایمنا، محمود صفری در جلسه مطالبه‌گران بازار و اصناف اردبیل، اظهار کرد: ۹۷ سال از تأسیس شهرداری اردبیل می‌گذرد، پله به پله در مسیر توسعه شهر و کسب درآمد پایدار حرکت کرده و بر این باور هستیم از ظرفیت ماده ۷۷ باید برای کسب درآمد شهرداری استفاده کنیم.

وی افزود: صاحبان برخی از املاک و مجموعه‌های خدماتی در پرداخت عوارض شهرداری قصور کرده‌اند که از همین روی تالار ورودی شهر را که هفت میلیارد تومان بدهی به شهرداری داشته پلمپ کردیم تا هرچه سریع‌تر این بدهی‌ها وصول شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر کمتر تدبیری در مورد مدیریت پسماند و زباله انجام شده است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم یک‌هزار تن زباله شهر را به کمپوست و یا کود و برق تبدیل کنیم در آن صورت یکی از منابع پایدار درآمدی شهر همین زباله‌ها خواهد بود.

وی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه مدیریت پسماند اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد و تاکید کرد: با بازدیدی که از پروژه فرآوری پسماند تبریز داشتیم مصمم به اجرای این پروژه هستیم که در روزهای اخیر با تأمین ۲۰ هکتار زمین از طریق منابع طبیعی و صدور مجوزهای لازم با موافقت محیط زیست پروژه عملیاتی در این بخش به سرعت آغاز می‌شود.

صفری تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم از محل این سرمایه‌گذاری و درآمد حاصله حقوق بیش از سه هزار نفر پرسنل شهرداری را تأمین کنیم تا دغدغه‌ها در پرداخت حقوق ماهانه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: شورابیل، راه اندازی میادین میوه و تره بار، بازارچه‌ها و … از جمله منابع پایدار درآمدی شهرداری است که بدون نگاه سیاسی و یا تبلیغاتی در تلاش هستیم تا از این ظرفیت‌ها به نفع توسعه شهر استفاده کنیم.

شهردار اردبیل در خصوص پروژه‌های مشارکتی شهرداری نظیر تیراژه، وصال، روناک، شهریار و شوراسنتر نیز گفت: این پروژه‌ها با گذشت حدود هشت سال همچنان بلاتکلیف مانده در حالی که در بودجه امسال ۱۵۰ میلیارد تومان منابع درآمدی از محل اجرای پروژه‌های مشارکتی پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه به راحتی می‌توانیم از محل پروژه‌های مشارکتی هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق پرسنل را انجام دهیم تا دغدغه تأمین ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش نداشته باشیم، اظهار کرد: از محل توافق تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان منابع عمرانی شهرداری قابل تحقق است.

اصلاح ساختار نیروی انسانی با جایگزینی درست

صفری از اصلاح ساختار و ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته نیروهای زیادی بدون توجه به تخصص و مهارت آنها وارد شهرداری شده که درصدد راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم تا هر یک از پرسنل شهرداری در محل موردنظر خود بکارگیری شوند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمامی نیروهای انسانی در محل خدمتی خود جاگذاری شوند که در این زمینه شورا نیز پشتیبان شهرداری است تا بدون تنش و یا اخراج نیروی انسانی بتوانیم به درستی افراد را در محل مورد نظر بکارگیری کنیم.

شهردار اردبیل از تعیین تکلیف ۵۱۵ نفر نیروی قراردادی، ۷۷ نفر نگهبان و همچنین ساماندهی نیروهای فصلی خبر داد و تصریح کرد: از سال آینده نیروهای فصلی از بین دارندگان دیپلم و فوق دیپلم انتخاب خواهند شد.

وی در خصوص پروژه مشارکتی صیاد شیرازی و تبدیل حریم رودخانه با کاربری فضای سبز به پروژه مشارکتی سرمایه گذاری، اظهار کرد: امکان تغییر کاربری در حریم رودخانه وجود ندارد و به صورت غیرقانونی نمی‌توان پروژه مشارکتی را در این محل تعریف کرد.

صفری در خصوص تعیین تکلیف تیراژه، اظهار کرد: در رایزنی با سرمایه‌گذار این پروژه به این نتیجه رسیدیم که به جای احداث شش طبقه واحد تجاری برای افزایش سهم شهرداری از ۲۲ درصد به یک سقف مناسب واحدهای مسکونی در طبقات سوم، چهارم، پنجم و ششم احداث شود تا نظام مهندسی طراحی و تهیه نقشه را آغاز کند.

وی با اشاره به بدهی ۸۲ میلیارد تومانی شهرداری به یکی از بانک‌های عامل، تاکید کرد: در مدت ۲۲ روز تلاش کردیم تا مسیر اصلی پل قدس را تکمیل کنیم در حالی که ۶۶ ماه این پل به تأخیر افتاده بود و هیچکس انتقادی از آن نمی‌کرد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: لوپ‌های این پل با دریافت نخستین حواله قیر رایگان در مرحله آسفالت ریزی است ولی عده‌ای سعی کردند با تبلیغات مسموم خیز این پل را دست آویز تسویه حساب با ما قرار دهند در حالی که بخش عظیمی از احداث این پروژه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود.

راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک تا پایان سال

وی با بیان اینکه استان اردبیل تنها مرکز استان در کشور است که مرکز کنترل ترافیک ندارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف این پروژه را با طراحی مناسب و نصب تجهیزات و امکانات تکمیل و از سال آینده به شکل کامل بهره برداری از آن را شاهد باشیم.

صفری در مورد طرح تفصیلی شهر اردبیل نیز گفت: مقرر شده با همکاری راه و شهرسازی و تکمیل حوزه بافت تاریخی طرح تفصیلی تا پایان امسال به تصویب رسیده و مقدمات اجرای آن فراهم آید.

وی به سفر اخیر خود به تبریز اشاره کرد و گفت: هدف ما از این سفر بازدید از پروژه مدیریت پسماند بود که با دعوت فرمانده قرارگاه عاشورا قرار شد پروژه اجرایی در این زمینه به سرعت آغاز شود.

وی از الحاق اراضی بایر درجه سه و چهار به محدوده شهر اردبیل خبر داد و افزود: بر اساس طرح جهش تولید مسکن قرار شد با توافق نهایی این اراضی به محدوده اضافه شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 540213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.