«مرتضی بخردی» مهمان هفت داستان می‌شود

«مرتضی بخردی» معمار، مرمتگر، عکاس و مؤسس خانه بخردی اصفهان در مجموعه هفت داستان اصفهان از کتاب «تماشای اصفهان» و تجربه‌هایش می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه مجموعه نشست‌های «انتقال تجربه» که به ابتکار مجموعه هفت داستان برگزار می‌شود، امروز دوشنبه_ هفتم آذرماه_ «مرتضی بخردی» معمار، عکاس، مرمتگر و مؤسس خانه بخردی اصفهان به بهانه کتاب «تماشای اصفهان» میهمان این مجموعه خواهد بود.

کتاب «تماشای اصفهان» دربرگیرنده عکس‌های مرتضی بخردی از اصفهان در دهه ۴۰‬ شمسی است، نوع نگاه هنرمند به فریم عکس‌ها و انتخاب مکان‌هایی که به ثبت رسیده است ارزش آن را چند برابر می‏‌کند. این تصاویر به همت البرز بخردی و حامد قصری از میان ۲۰۰۰ فریم انتخاب شده است.

آزاده فردوسی، مدیر مجموعه هفت داستان درباره جزئیات برگزاری این نشست به خبرنگار ایمنا گفت: نام مجموعه ما «هفت داستان» است یعنی این مجموعه در هفت زمینه‌ی مختلف فعالیت می‌کند که یکی از این زمینه‌ها برگزاری نشست است. از ابتدای راه اندازی این مجموعه در تیرماه سال ۹۹ متأسفانه نتوانستیم به دلیل شیوع ویروس کرونا این نشست‌ها را برگزار کنیم اما به تازگی و با توجه به بهبود شرایط تصمیم گرفتیم که برگزاری جلسات را در فضای باز و رعایت فاصله اجتماعی شروع کنیم.

وی افزود: نشست اول با حضور «فرهاد کشوری» به بهانه چاپ پنجم کتاب «آخر سفر زرتشت» برگزار شد، همچنین نشست دوم درباره کتاب «تاب آرامش» نوشته «آلن دو باتن» بود که با حضور دکتر دیانیان برگزار شد و سومین نشست با حضور «مرتضی بخردی» در این مجموعه برگزار می‌کند.

مدیر مجموعه هفت داستان درباره علت انتخاب کتاب «مرتضی بخردی» برای برگزاری نشست سوم «انتقال تجربه» گفت: ما در مجموعه هفت داستان، مشاور فرهنگی داریم که سعی می‌کند موضوع نشست‌ها را با برنامه ریزی مناسب انتخاب کرده و حوزه‌های مختلف کتاب و اثر آن روی آدم‌ها را بپوشانیم و همواره تاکید داشته‌ایم که در ابتدای کار با هنرمندان و نویسندگان اصفهانی همکاری کنیم تا ادای دینی به زحمات این بزرگان و مفاخر اصفهانی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، کتاب «تماشای اصفهان» در ۲۷۲ صفحه توسط انتشارات گفتمان اندیشه معاصر منتشر شده و البرز بخردی و حامد قصری در مقدمه‌ای بر این کتاب، ضمن بیان این نکته نوشته‌اند: «کتاب نخستین سری از عکس‌های این عکاس و پژوهشگر هنر است و سایر عکس‌های این مجموعه از شهرستان‌های اطراف اصفهان و دیگر نقاط ایران در آینده‌ای نزدیک توسط بنیاد فرهنگی مرتضی بخردی به چاپ خواهند رسید. در این اثر، اگر بخواهیم به روند شکل‌گیری ذهنیت عکاسانه مرتضی بخردی بپردازیم، باید به دوران دانشجویی او برگردیم؛ زمانی که آن دوربین لوبیتل روسی را از خیابان شاه رضای تهران می‌خرد و هم‌سفر روزها و شب‌های او در کوچه پس کوچه‌های اصفهان و در نقاط مختلف ایران می‌شود.»

نشست «انتقال تجربه» دوشنبه ۱۵ آذرماه ساعت ۱۷ در مجموعه کتاب‌فروشی هفت داستان، واقع در خیابان شیخ صدوق جنوبی، ضلع شرقی میدان برج برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۰۵۷۸۰۷۹۰۲ و ۰۳۱۳۶۶۸۱۵۱۰ تماس بگیرند. این برنامه با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

مرتضی بخردی مهمان هفت داستان می‌شود

کد خبر 540060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.