مشکلات و صورت‌های مالی بانک ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران بانک ملی ایران در نشست روز گذشته این کمیسیون حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدات، ترازنامه و صورت‌های مالی ارائه کردند.

غلامرضا مرحباء در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابتدا در جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه فرش دستباف ایران، بافندگان فرش و بخش خصوصی فعال در این حوزه موضوع حمایت از فرش دستباف به عنوان یک هنر ملی، احیای فرش روستایی و فرش‌بافان و رفع مشکلات آنها در حوزه بیمه، حمایت بانکی و مالیات بحث و بررسی انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص لزوم تعیین متولی مناسب و پرهیز از تعیین متولیان متفاوت و متغیر از جمله اینکه یک روز وزارت جهاد کشاورزی متولی فرش‌بافان نباشد و روز دیگر وزرات صمت، بحث‌های متفاوتی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران بانک ملی ایران در بخش دوم جلسه حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدات، ترازنامه و صورت‌های مالی و … به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند، در این نشست بر تغییر ساختار بانک ملی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه تاکید شد؛ بانک ملی دارای دارایی‌های عظیم و فوق‌العاده ای است که باید از آنها استفاده بهینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وجود نظم در مدیریت و در ساختاردهی مناسب و تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی که به بانک تحمیل می‌شود از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با توجه به اینکه بانک ملی به دلیل تکلیف‌های دولت‌ها تحت فشار بسیاری است بنابراین ضرورت حمایت از بانک ملی باید مدنظر قرار گیرد.

مرحباء یادآور شد: مالیات بر عایدی سرمایه نیز در این جلسه بررسی و قرار شد، متن تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در اختیار دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و … قرار گیرد تا آنها نظرات کلی خود را اعلام و بعد از جمع بندی طی جلسه هفته آینده در صحن کمیسیون مطرح شود.

کد خبر 540051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.